Gå til innhold

Hjelp til å finne bærbar pc 12,1-13,3" maks 8000kr

Hootie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var tida inne for å kjøpe ny bærbar pc, da den gamle A6ja'en har gjort sitt for min del, og no skal arves av samboeren min :)

Grunnen til at eg vil bytte er hovedsaklig størrelse og vekt + at eg ofte har den på fanget, og da blir den vanvittig varm! Utenom det har maskinen klar seg veldig bra.

Det eg er ute etter no er ein pc på mellom 12,1" og 13,3". Denne må ha Bluetooth og HDMI. WLAN N er heller ikkje negativt...

PCen blir stort sett brukt til å surfe, film/musikk, enkel bilderedigering, brenning av cd/dvd o.l. Den kommer ikkje til å bli brukt til spill! Dvs. at den ikkje trenger å være så vanvittig kraftig, men den bør klare å jobbe med fleire ting samtidig.

Har sitt eindel på Lenovo SL300. Denne virker nesten perfekt for mitt bruk, men det er ein ting som forvirrer meg. På eindel av bildene har den ein liten enterknapp, mens på noken bilder har den stor enterknapp. Kva av desse stemmer? Eg MÅ ha stor enterknapp. Visst ikkje ender det med mykje feiltrykking...

Har og sett litt på Toshiba Satellite U400. Kva av desse bør eg gå for, eller er det andre eg bør vurdere? Prisen bør ligge mellom 6-8000kr. Om den perfektepc finnes til rett over 8000kr, så skal eg nok klare å skrape sammen det... :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

HP Pavilion dv3550 13,3

Mål (bxhxd) 22,8x2,94/3,58x32cm

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo prosessor P7350

Minne 3072MB

Harddisk 320GB

Skjerm 13,3"

Oppløsning 1280 x 800

Batteri 6 celler

Programvare Microsoft® Works, Microsoft® Internet Explorer, Windows Mail, Adobe® Reader, Windows Media Player, Windows Photo Gallery, DVD Play, Windows Movie Maker, Windows DVD Maker, Cyberlink DVD Suite, Windows Media Center, HP MediaSmart, HP Total Care Advisor

Lydkort 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16-bits integrert Altec Lansing®-høyttalere

Webkamera HP Pavilion webkamera med integrert mikrofon

Kortleser Integrert 5-i-1 digitalmedieleser for Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort

Bluetooth Ja

Nettverk Integrert 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN, Intel® WiFi Link 5100

Trådl. nettverk Bluetooth® trådløst nettverk

Fingeravtrykkleser Integrert fingeravtrykksleser

Annet Garanti: 1 år

eSATA port 1

USB porter 3

VGA 1

HDMI 1

IEEE 1394 port 1

Mikrofoninngang 1

Pris 8999kr

DEN HAR ALT DU TRENGER

Endret av hassan420
  • 2 uker senere...
Skrevet
HP Pavilion dv3550 13,3

Mål (bxhxd) 22,8x2,94/3,58x32cm

Prosessor Intel® Core™ 2 Duo prosessor P7350

Minne 3072MB

Harddisk 320GB

Skjerm 13,3"

Oppløsning 1280 x 800

Batteri 6 celler

Programvare Microsoft® Works, Microsoft® Internet Explorer, Windows Mail, Adobe® Reader, Windows Media Player, Windows Photo Gallery, DVD Play, Windows Movie Maker, Windows DVD Maker, Cyberlink DVD Suite, Windows Media Center, HP MediaSmart, HP Total Care Advisor

Lydkort 3D Sound Blaster Pro-kompatibel lyd, 16-bits integrert Altec Lansing®-høyttalere

Webkamera HP Pavilion webkamera med integrert mikrofon

Kortleser Integrert 5-i-1 digitalmedieleser for Secure Digital-kort, MultiMedia-kort, Memory Stick, Memory Stick Pro eller xD Picture-kort

Bluetooth Ja

Nettverk Integrert 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN, Intel® WiFi Link 5100

Trådl. nettverk Bluetooth® trådløst nettverk

Fingeravtrykkleser Integrert fingeravtrykksleser

Annet Garanti: 1 år

eSATA port 1

USB porter 3

VGA 1

HDMI 1

IEEE 1394 port 1

Mikrofoninngang 1

Pris 8999kr

DEN HAR ALT DU TRENGER

Ser hardware.no skriver at denne er 3,62kg! Det kan vell ikkje stemme???

Har funne ut at eg vil ha ein maskin med 3G i tillegg, og den kan være fra 11-13,3tommer. Trur kanskje 10" blir for liten for daglig bruk?

Skrevet

Er HP Pavilion dv3610 verdt 2000kr meir enn HP Pavilion dv3550? Einaste forskjellen eg finner er at 3610 er 4gb ram, og kan utvides til 8gb. Mens 3550 er halvparten. Men er dette verdt den store prisforskjellen?

Skrevet
Sjekk ut Samsung's nye! Samsung Q320! Fantastisk utseende og gode specs til multimedia osv! :)

Vet du om et nettsted som selger denne? Har søkt litt men har ikke funnet noe. Skal vurdere denne her.

Skrevet
Komplett er vel de som kommer til å selge Samsung bærbare i Norge i første omgang.

Leser nå at dem blir solgt fra og med Mai på nettbutikker så dem dukker nok opp etterhvert.

Skrevet
crr, er det snakk om flere butikker enn komplett?

Er ikke sikker på hvile plasser den blir solgt fra, sto bare "nettbutikker" på den siden jeg leste.

Har også sett litt på dell xps 13, jeg har selv en dell xps 1330 men denne maskinen som blir kjøpt nå er til en i familien.

Jeg er på utkikk etter noe lignende som trådstarter ser etter så det er vel like greit å bruke denne tråden i steden for å lage ny. Jeg ser helst at maskinen ikke er mindre enn 13' og pris er ikke så viktig, bare det ikke begynner å nærme seg 15 000. Rett over 10 går greit.

Samsungen kan være aktuell. Den er veldig lik den dellen jeg har så det er noe slik jeg er ute etter. Er det andre interesange i denne klassen?

Skrevet
Er HP Pavilion dv3610 verdt 2000kr meir enn HP Pavilion dv3550? Einaste forskjellen eg finner er at 3610 er 4gb ram, og kan utvides til 8gb. Mens 3550 er halvparten. Men er dette verdt den store prisforskjellen?

Ingen som har formeininger? Tenkte eg skulle bestille i måro.

Skrevet

Ingen som har formeininger? Tenkte eg skulle bestille i måro.

Jeg driver også og vurderer ny 13". Akkurat nå ser det ut til at jeg lander på HP dv3550. Du får den for 7995 på komplett.no. Den har faktisk bedre specs enn dv3610 som er 2000 kr dyrere. Større HD, siste generasjon Core 2 (Penryn-serien), dog 1 GB mindre minne (men 32-bits OS ser ikke mer enn 3GB likevel). Sammenligning: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=381351&sku=428975

Jeg har ikke funnet mange tester på dv3550, men leste en svensk diskusjonstråd der folk var positive. Men det var noen som nevnte at den ikke veier 1,9kg som oppgitt, men ca 2,2. Har ikke funnet ut av det. 

Skrevet
Jeg driver også og vurderer ny 13". Akkurat nå ser det ut til at jeg lander på HP dv3550. Du får den for 7995 på komplett.no. Den har faktisk bedre specs enn dv3610 som er 2000 kr dyrere. Større HD, siste generasjon Core 2 (Penryn-serien), dog 1 GB mindre minne (men 32-bits OS ser ikke mer enn 3GB likevel). Sammenligning: http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=381351&sku=428975

Jeg har ikke funnet mange tester på dv3550, men leste en svensk diskusjonstråd der folk var positive. Men det var noen som nevnte at den ikke veier 1,9kg som oppgitt, men ca 2,2. Har ikke funnet ut av det. 

Sjekka med expert da firmaet eg jobber i også har ein expertbutikk. Fekk veldig god pris på den og delbetaling uten renter, men da han skulle bestille så har den gått ut av derras sortement... Så no er eg igrunn like langt... Kan få tak i Lenovo SL300 med samme delbetaling, men der er det ingen rabatt å hente. Fekk skjikkelig lyst på denne, http://www.packardbell.no/products/bærbare...p-353-1571.html, men finner den ingen plass.

Skrevet

Hootie: lurer på hva du synes om dv3-2080. Vurderer selv å kjøpe dv3-2030, siden jeg ikke trenger så stor harddisk som på 2080.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...