Gå til innhold

Språk i Forsvaret


Quasir

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurar på om ein kan ta ein utdanning i språk i forsvaret? Eg har ein sterk lidenskap for språk og vil vite muligheitene mine. Det er enda ei stund til eg skal velgje ein utdanning, men eg vil få vite mest mulig om moglegheitene der ute

 

Takk på førehand!

Endret av Quasir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ta Befalsskolen for Etterretning og Språk (BSES). Da kan du, såvidt jeg husker, lære deg arabisk, russisk, pashto eller dari (A.K.A afghansk persisk), samtidig som du får befalsutdanning.

 

Link.

 

Det er mogleg eg spør teit no, men kva meines med befalsutdanning?

Lenke til kommentar

Vil det å være sersjant som yrke ALLTID bety å stå og brøle til rekrutter "JENSEN, ROMMET DERES ER SKITTENT!!!!!! FÅ VEKK DETTE STØVKORNET UMIDDELBART!!!!!!"

 

?

For enkelte sånne befaler virker som om de bare er brøleaper med lav selvtillit som liker å skrike til folk fordi de ble mobbet på barneskolen. Finnes det yrkesmilitære som ikke er befal av et eller annet slag? Menig er vel ingen jobbstilling. Og er befalets jobb å være idiot mot rekrutter eller noe mere interessant?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

For å komme inn på BSES må du igjennom Fellesopptak og Seleksjon, så vidt jeg forstod riktig. Der vil syn og andre fysiske tester blir gjennomgått. Jeg har selv -1.75 men ble innkalt til fgtj., hvorvidt det er nok for å komme inn på BSES er noe annet. Kommer til å søke neste gang russisk er et valg.

Det er vel annenhvert år, tror jeg. Hvilket språk er du interessert i?

Lenke til kommentar

Det finnes muligens noen tjenester i førstegangstjenesten hvor du får bruk for russisk. Prøv å spørre befalet på madla. Hvis du emner opp i en eller annen vanlig tjenestestilling får du nok ikke bruk for det. Hadde nok vært noe annet for 20 år siden. I dag er det mulig du bør ha befalsutdanning for å få brukt russisken.

Lenke til kommentar
For å komme inn på BSES må du igjennom Fellesopptak og Seleksjon, så vidt jeg forstod riktig. Der vil syn og andre fysiske tester blir gjennomgått. Jeg har selv -1.75 men ble innkalt til fgtj., hvorvidt det er nok for å komme inn på BSES er noe annet. Kommer til å søke neste gang russisk er et valg.

Det er vel annenhvert år, tror jeg. Hvilket språk er du interessert i?

 

Eg er mest interresert i enten å ta russisk eller Pashto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...