Gå til innhold

Mist 1000w PSU, høyfrekvent irriterende lyd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk byttet min på rma i dag og gjett hva, den nye jeg fikk piper også. Ikke like mye på idle men helt forferdelig under load. Har testet kun med hk og cpu tilkoblet ingen pipelyd, men så fort jeg belaster rail 1,2 eller 4 med noe(vifte, vannpumpe eller skjermkort) så piper det. Får ringe i morgen og be de teste en før de sender den til hentebua.

Det er en produksjons serie de har feil på i følge Netshop.

 

 

NB! jeg har allerede en Mist 1000w som funker som en klokke i en annen maskin.

Lenke til kommentar
Har du forsøkt den andre 1000-wattern i maskinen som piper?

Nei, men oppsettene er ganske like bortsett i fra cpu(E8600 mot q9650) og gpu(2* 3870x2 mot 2* 4870x2).Har en TT 850w i maskinen med E8600 og 2* 3870x2 det er denne jeg vil bytte med Misten, pga støy. TT fungerer uten piping men vifta bråker under load og den blir veldig varm.

Under full load så drar jeg ut 730W og da er det så vidt det holder med 850W. Får jo ikke ut mer enn 85-90% av totalen.

Endret av Mas99
Lenke til kommentar

Ok, vet bare at en del moderne skjermkort kan få PSU til å pipe (pratet med en tekniker som opplevde at ett spesifikt kort fikk PSU til å pipe, mens bytte til et annet fikk det til å forsvinne), og da hjelper det ofte ikke å bytte PSU, men det er ikke alltid tilfelle selvfølgelig. Men som du sier, om Netshop sier at det er PSU som har produksjonsfeil, så får du se hva erstatningsforsyningen gjør.

 

Under full load så drar jeg ut 730W og da er det så vidt det holder med 850W. Får jo ikke ut mer enn 85-90% av totalen.

 

730W fra veggen regner jeg med, men du må trekke fra effektivitetsnivået som aldri er konstant, men regn med minimum 80%, noe som da gir +/- 600W likestrøm trukket fra PSU.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det jeg lurer på er: Er det vanlig at en psu lager høyfrekvente lyder som er lett hørbare? Hører disse lydene i hele mitt rom, som er på ca 14 kvadratmeter, dette er når pc-en står på og alle vifter går. Dette er da selvfølgelig irriterende og jeg lurer på om jeg bør bytte psu-en? Kjøpte den hos netshop.no

 

Chris :)

 

Ja, desverre er dette ganske vanlig, virker som det er visse komober av PSU, load og skjermkort som forårsaker det. Og såvidt meg bekjent er det ingen sikker måte å unngå det på, de fleste PSUer kan bli affsiert. Mulig det hjeøper om man gjør noe med spolene på ymse komponenter, du kan søke på "coil whine" så finner du kanskje mer info.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...