Gå til innhold

PHP-utfordring til nybegynner


Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg er ganske ny når det gjelder PHP, og har akkurat skrevet mitt første test-script, nemlig et script som forteller deg alderen din, hvor lenge det er til du fyller neste gang, hvor mange sekunder du har levd etc. Det var en veldig lærerik greie å gjøre, men nå vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gå videre for å bli flinkere.

 

Noen som har forslag til noe jeg kan bryne meg på som ligger mellom lett og middels lett på vanskelighetsskalaen? Altså en funksjon eller et script jeg kan lage i PHP kun for øvelse.

 

Takk (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ta et array, og fylle ut en tabell? Rett og slett en skikkelig løkke. Teste litt forskjellige løkker? De brukes mye i PHP.

 

- Foreach loop

- While loop

- For loop

 

Du bør også sette deg godt inn i If else else if hvis du ikke kan det enda.

Lenke til kommentar

Eller så kan du begi deg ut på å lage en slags enkel gjestebok, noe som brukes ofte og er lett og kode. Hvis du vil ta for deg litt mysql kan du jo lage gjesteboka i mysql eller et helt enkelt nyhetsscript. Om du vil gjøre det enda mer avansert kan du begyne å kikke på side motorer og objekter.

Lenke til kommentar

Du bør prøve å lage noen CLI script som ikke har noe med HTML (eller SQL) å gjøre i det hele tatt.

Helst med funksjoner/klasser der kilde (filer/database/cli parametre/get/post) og mål (db/fil/web/socket) er uvisst.

 

Hvis du ser at du kan skille logikk og presentasjon, vil koden du lager for web sider bli bedre for gjenbruk og vedlikehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...