Gå til innhold

Objektiv for motorsport


Anbefalte innlegg

Da gikk mitt Canon 30d i bakken med mitt mest brukte objektiv et Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO, og linsa knakk... kammera klarte seg ser det ut som selv om det fikk noen skrap..

 

Jeg bruker kamerat til alt, men mest til motorsport, hadde planer om å kjøpe meg en lysterk Zoom og tittet på Sigmas 70-200 F2,8, men leser her at den ofte skjemmes av feil...

 

Siden min "Normal" zoom knakk (Bare 6 mnd gammel) så må jeg vurdere en liten Zoom fremfor telezoomen... men er ikke sikker...

 

Har også kikket på litt brukt utstyr, og kanskje det kan være et alternativ...

 

Trenger hjelp å innspill her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står fortsatt på det jeg posta i den andre tråden din.

Om du har tid, vent på et godt tilbud på en 70-200mm f/2.8.

IS vil vel i ditt tilfelle hjelpe deg lite da jeg regner med motivet er i stadig bevegelse. Tamron og Sigma kan være alternativer men som du sier selv, sigmaen er kjent for å sjemmes av feil, og tamron sitt alternativ har vel ikke så rask autofokus som du ønsker og muligens behøver.

Lenke til kommentar

Tror rett og slett ikke den er hurtig nok til ditt bruk. Jeg ville sikret meg f/2.8 over hele linja. Men dersom du skal ta bilde i godt sollys og ikke innendørs, på kveldstid eller sterkt overskyet vær kan canon 70-200 f/4.0 være et alternativ. Prisen er også mye hyggeligere.

Lenke til kommentar

Sigma 50-150mm f2.8. er veldig kjekk. Lyssterk, samt kompakt og lett nok til å bruke håndholdt over lang tid (veier bortimot halvparten av en 70-200mm f2.8).

 

Selvom du fotograferer mest i dagslys (?) er det kjekt å ha muligheten, håndholdt, selv i litt dunkel belysning. Du kan spe på med en telekonverter (1,4) og få et brennviddeomfang på 70-210mm med f4.

 

Sigma 50-150mm f2.8 + 1,4 TC blir ikke så mye dyrere enn en EF 70-200 f4 L.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...