Gå til innhold

Her er april-mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når lagde LG "Arte"? Telefonen til LG heter nok Arena, og Arte da vitterlig en versjon av Nokia 8800.

 

"Telefonen har et minnekort på 1 GB inkludert i telefonen[...]"

I pakken.

 

En annen ting: dere sier igjen og igjen at megapiksler ikke har noe å si mtp. kvaliteten på kameraet. Hvorfor nevner dere bare antall megapiksler da? Har dere blitt en tabloidavis?

 

Dere gjør meg flau.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Jaja, det er jeg jo klar over. Har da skrivefeil selv i tide og utide. Saken er bare at artiklene generelt er på vei i søla. Det virker som om de skriver, blir trøtte, tenker samma faen og trykker publiser uten å lese over eller å sjekke om den har noe kvalitet for leseren. Det er litt kjipt, ettersom de får betalt for å gi oss artikler med et visst kvalitetsnivå. Dette nivået har sunket betraktelig.

Lenke til kommentar
En annen ting: dere sier igjen og igjen at megapiksler ikke har noe å si mtp. kvaliteten på kameraet. Hvorfor nevner dere bare antall megapiksler da? Har dere blitt en tabloidavis?

 

Dere gjør meg flau.

Oppløsning i Megapixel har ingenting å si for bildekvaliteten i seg selv og for de aller fleste er en oppløsning på 2-3 Megapixel nok siden de aller fleste ikke fremkaller bildene i større format enn rundt 10 x 15 cm.

 

Velger man å fremkalle bilder i større format har oppløsningen mye å si derfor er oppløsningen i Megapixel også ett viktig element for mange.

 

Det er også god folkeskikk å faktisk fremstille en pressemelding om nye produkt i sin helhet og ikke sile bort informasjon som du personelig synes er uviktig.

 

De som blir flau av noe slikt vet bare ikke bedre.....

Lenke til kommentar

Du misforsto meg veldig. Jeg spør ikke hvorfor de skriver antall megapiksler kameraet kan ta bilde i. Jeg spør hvorfor de BARE nevner det. Det står ingenting om hvorvidt kamera er proritert, om det er autofokus, hvilke funksjoner det har etc. Jeg forstår ikke egentlig hva du vil oppnå. Poenget mitt er at de ikke skriver noe interessant om kameraet. Jeg bruker mobilkamera istedet for digitalkamera. Derfor vil jeg vite hvor bra kamera et produkt har. Megapikseler har null og niks å si for bildekvalitet.

 

Dessuten, så leser ikke "de aller fleste" på amobil, så mer info enn antall megapikseler er påkrevd. Av 421 svar, så er det under 6 prosent som tar bilder med telefonen for å skrive ut. De fleste bruker dem til å sende på mms, se på mobilskjermen(og vise til andre) og på pc(link). Da teller bildekvalitet, ikke antall megapikseler. Hvorfor de ikke nevner bildekvalitet på f.eks Diamond 2 er for meg helt idiotisk. Jeg driter i om den har 3 eller 5 mpx. Jeg vil vite hvor BRA kameraet er.

 

Ble forøvrig ikke - som du antyder - flau over at de nevnte antall mpx. Jeg blir flau fordi de ikke nevner det som teller for oss tekno-freaks som leser på amobil. Sidene i HW-nettverket blir bare mer og mer unyttige...

Lenke til kommentar
Du misforsto meg veldig. Jeg spør ikke hvorfor de skriver antall megapiksler kameraet kan ta bilde i. Jeg spør hvorfor de BARE nevner det. Det står ingenting om hvorvidt kamera er proritert, om det er autofokus, hvilke funksjoner det har etc. Jeg forstår ikke egentlig hva du vil oppnå. Poenget mitt er at de ikke skriver noe interessant om kameraet. Jeg bruker mobilkamera istedet for digitalkamera. Derfor vil jeg vite hvor bra kamera et produkt har. Megapikseler har null og niks å si for bildekvalitet.

 

Dessuten, så leser ikke "de aller fleste" på amobil, så mer info enn antall megapikseler er påkrevd. Av 421 svar, så er det under 6 prosent som tar bilder med telefonen for å skrive ut. De fleste bruker dem til å sende på mms, se på mobilskjermen(og vise til andre) og på pc(link). Da teller bildekvalitet, ikke antall megapikseler. Hvorfor de ikke nevner bildekvalitet på f.eks Diamond 2 er for meg helt idiotisk. Jeg driter i om den har 3 eller 5 mpx. Jeg vil vite hvor BRA kameraet er.

 

Ble forøvrig ikke - som du antyder - flau over at de nevnte antall mpx. Jeg blir flau fordi de ikke nevner det som teller for oss tekno-freaks som leser på amobil. Sidene i HW-nettverket blir bare mer og mer unyttige...

Det som du enda ikke forstår er at pressemeldinger blir gjentatt som de blir presentert, er det for eksempel autofokus og produsent vil forkusere på den funksjonen så gjør de det.

 

Å forandre på en pressemelding etter hva du selv synes er viktig og uviktig blir bare dumt, slike pressemeldinger skal og bør videreformidles slik som produsentene ønsker det.

Lenke til kommentar

Ikke quote posten rett over deg. Alle skjønner at du svarer meg, og det blir bare unødig rot i forumet.

 

For å svare: Du skal få en utfordring: Vis meg der det står at artikkelen er en pressemelding. Det er den nemlig ikke. Den er et sammendrag av telefonene som kommer i april. Jeg er ikke helt på gjordet, og jeg veit såklart at Diamond 2 har autofokus. Men jeg har lenge basert mobilvalgene mine på info fra amobil-sidene, og de presenterer nå stoffet sitt på en slik måte at jeg må ty til utallige linker eller andre nettsider for å finne relevant informasjon. Det er da knapt noen gjennomsnittsbrukere som kjøper Diamond 2. Det er oss avanserte brukere. Vi vil vite relevant info. EOD.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...