Gå til innhold

[Løst](igjen)Photoshop elements finner ikke bildene


Anbefalte innlegg

Har omorganisert litt på PC-en min (reinstallert OS + deaktivert RAIDløsning etter problemer med RAID driveren).  Bruker XP SP3.  Etter at jeg gjorde endringene så er tankengangen med oppsettet slik:

 

C: System disk

D: Data + programm disk

E: Backupdisk

 

 

Av en eller annen grunn synes Photoshop Elements at finne bildene på E:\Documents and Settings\Morten\My Documents\My Pictures\Image Library og ikke på D:\Documents and Settings\Morten\My Documents\My Pictures\Image Library hvor bildene ligger. Jeg får thumbnails for alle bildene. Hvis jeg lar Elements kopiere inn bilder fra minnekortleseren (eller andre steder) så kopierer den de inn til D:\... thumbnail dukker opp i organizeren men hvis jeg dobbelklikker bildet eller ønsker å redigere det eller liknende så søker den etter bilde på E:\...

 

Har prøvd:

reconnect : Velger der bilde ligger på D: Får en feilmelding med overskrift "The file already exists in the catalog"  E:\...\8040001.JPG was not connected to D:\...\8040001.JPG

Fjerne alle bildene fra organizer og lagt de inn igjen : Samme problem som før fjerning

Fjernet Photoshop elements og reinstallert: Samme problem som før reinstallering.  Da jeg startet Elements etter reinnstallering så lå alle thumbnails på plass.

 

Noen som har noen gode tips om hvordan jeg skal få fikset det?

 

edit: glemte å si at det Elements v. 6.0

Endret av MSc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endret navn på mappen "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Adobe\Photoshop Elements". Startet Photoshop Elemnts på nytt, og importerte bildene.

 

Og etter reboot av PC så begynnte den å lete på E:\... igjen. :mad:

Endret av MSc
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Løst igjen (håper jeg).  Er så heldig at denne E: driven kun er en backupdisk, så jeg formaterte den. Måtte ta en full format, holdt ikke med quick. Etter dette kunne jeg lage en ny katalog i PSE med bildene på D:\... og PSE skjønner at det er der den skal lete etter de. Og JA jeg her tatt ny backup til E:disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...