Gå til innhold

Løsningen på Tines påskekrim "Hvem stjal skiene?"


CCola

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså om det er Bandak er det jo helt tåpelig, og altfor lett egentlig - med løgndetektoren! Vi hadde jo bare trengt den setningen isåfall, og derav dårlig krim isåfall. Jeg håper det er noen andre, og at vi får en skikkelig "AHA!"-opplevelse når vi ser det selv. :)

Lenke til kommentar

Ganske einig, men vi har jo erfart frå i fjor at påskekrimane deira ikkje er noko særleg. :p

 

Om det er ein anna du vil ha det til å vere:

 

Det kan jo vere datanerden i familien? Korleis fant han fram til Finn-annonsen om det ikkje var han som la den ut? Han er jo ein datanerd, så han vil ikkje ut på tur.

Einaste problemet er korleis han lurte løgndetektoren, men kanskje han er så oppspilt på data at han gjorde det i søvne? :)

 

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har en løsning!

Fant den på nettet ;)

 

 

Hintene som brukes til å legge grunnlaget for påstanden:

 

• Hele gjengen hos Bandak forsov seg den dagen.

• Bandak har noe brunt kliss på hendene som han ikke vet hva er

• Bandaks ski ble kjøpt av en mann i løpet av natten.

• Annonsen for skiene ble lagt ut dagen før turen (fordi annonsen sier "for da blir det ikke noe av turen i morgen")

• Ludmila får penger for skiene, men annonsen sier "Kan evt byttes mot mange sjokolademuffins".

• Løgndetektoren gjør ikke et eneste utslag på noen av ungene, heller ikke på Ludmila.

• Det står allerede et femtitalls sjokolademuffins i kjøleskapet.

• Bandak kjefter på Adelheid Maria, som sier "Men jeg tror jeg vet hva som har skjedd".

 

Her er min løsning:

 

Bandak er sliten og grisetrøtt. Han vil egentlig ikke reise på skituren sammen med ungene sine; isteden vil han helst hvile seg hele påsken. Han finner en måte som gjør at han skal kunne slippe reisen i morgen. Hvis han bare sier at han ikke gidder, kommer ungene til å protestere. Han må lage en situasjon som tvinger dem til å gi opp turen. Han tenker først å gjemme skiene sine og å skylde på ungene, for da kommer de ikke til å klage på ham. Men det er ikke bra, tenker han igjen. De kan lete etter skiene hans og finne dem. Plutselig får han en god ide. Hvis skiene blir solgt, kan han avlyse turen og ingen kommer til å lete etter dem heller. Men selvfølgelig vil han egentlig ikke selge skiene sine.

 

Han lager et scenario. Først lar han ungene være våkne til sent på natt, slik at de skal forsove seg. Etter de har lagt seg, legger han ut en annonse for skiene sine til salgs på Finn. Deretter baker han mange sjokolademuffins, som annonsen krever for skiene. Han putter dem i kjøleskapet når han er ferdig å bake dem. Neste dag, når alle har stått opp for sent, skal han lyve for dem - "Vi har hatt et problem. Det var en mann som kom for å kjøpe skiene mine. Han tvang meg til å selge dem og jeg kunne ikke protestere, fordi annonsen for dem ble lagt ut på Finn. Hvem gjorde dette?"

 

På en slik måte, slipper han å reise på turen uten å krangle med ungene sine. Han kan bare slappe av i hele påsken, med massevis av sjokolademuffins. Dessuten, mister han ikke skiene sine (de skal gjemmes et annet sted).

 

Han var fornøyd med denne planen, så han gjorde det. Men en ting han hadde glemt. Det var å skrive "solgt" annonsen. Siden han bakte så mange muffins (derfor fikk han brunt kliss på hendene sine) sent på kvelden, forsov han seg også. Mens han sov, kom det en mann som hadde sett på annonsen og kjøpte skiene hans fra Ludmila.

 

Det er det som skjedde. Derfor kjeftet han på Adelheid Maria, da hun sa at hun trodde hun visste hva som hadde skjedd, for han ville ikke bli avslørt.

 

 

Dette høres VELDIG logisk ut, og jeg velger å tro at dette er løsningen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg er faktisk uenig angående teoriene rundt Bandak, selv om jeg også trodde det først.

 

Ludmila hadde ikke lyst til å dra på skitur, så hun solgte skiene på Finn, tok imot pengene, og bakte mange muffinser, for å fjerne all skyld fra henne. På bildet ser du også bolla med muffinsingrediensene, det betyr at det ikke ble tatt imot muffins, og at personen som solgte skiene lagde muffinsene. Om Ludmila var i tvil, noe hun burde være om noen kom for å kjøpe skiene til Bandak uten at hun visste om det, hadde hun nok gått å vekket han for å spørre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...