Gå til innhold

Headset forsterker til Beyerdynamic DT770-80 Pro


Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg har kjøpt meg Beyerdynamic DT770-80 Pro og har sett etter en forsterker til headsetet.

Men så va det sån at jeg viste ikke om jeg sku se etter Rør eller digi forsterker og jeg lurte på om noen av dere hadde noe erfaring/kunnskap innenfor dette:) (jeg trenger også et nyttlydkort som holder)

 

Jeg har lest lit og sett meg lit rundt og funnet:

CORDA ARIETTA

http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/arietta.htm

Onkyo Wavio SE-90PCI

http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11995

 

Å jeg lurte på ka dere mener om disse valgene og hva som kan forbedres.

Jeg kan ikke så fryktlig mye innenfor lyd og forsterekere, så jeg er helt åpen for forslag :)

 

jeg bruker headsetet til musikk(rapp, trance ja... musikk med mye bass) :thumbup: , film og spill, ja bruker det til det meste.

 

så hvis dere kunne finner fram noen forslag så hadde det vært supert :thumbup:

 

Mvh Walle0o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du

 

Jeg vet ikke så mye om Onkyo-kortet, men Corda Arietta + DT 770 Pro (80) oppfyller hverandre bra. Har dette oppsettet selv.

Du finner selvsagt forsterkere som kan gi (marginalt) bedre lyd, men da må du sannsynligvis opp i pris. Har du noen tanker om hvor mye du vil bruke?

 

Edit: Jeg vurderte forresten selv Onkyo da jeg kjøpte anlegget, men landet til slutt på Chaintech AV-710 + DAC. Det var vel i hovedsak fordi jeg trengte en DAC det ble slik.

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

Finner ikke noe særlig info ang. SE-90, men jeg kan bekrefte at du vil få god lyd med oppsettet. Hadde faktisk vært spennende å prøvd dette kortet selv.

 

Jeg anbefaler deg å lage et innlegg på head-fi dersom du er usikker. Her finnes mye kompetanse :) (Vær allikevel litt kritisk.)

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg bumper denne litt, for jeg er ute etter et oppsett som er nokså likt det TS spurte om. Jeg har et Koss PRO4AA, og planlegger å skaffe SE-90PCI, men er på utkikk etter en passende forsterker (helst under 2000, kan gå litt over om det trengs).

 

Denne Corda Arietta-saken ser spennende ut, men linken i førstepost er død, og det er vanskelig å finne steder som selger den. Har noen noen tips til hvor man kan få tak i den til en anstendig pris?

 

-Koffein :)

 

EDIT: Jeg kom over noen tøffe saker som heter Little Dot. Bra pris på mange av modellene (110~300 USD), og de virker ganske bra. Kan noen an- eller avbefale dem?

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Sltetet+1982374

Arietta er erstattet av Swing. Meier sine forsterkere har meget godt rykte, og spiller bra med det meste av gode hodetelefoner. Også beyerdynamic sine. Jeg bruker selv Corda Move på mine DT770PRO.

 

Stedet å kjøpe er direkte fra Dr. Meier. http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Jeg kjøpte min Move direkte fra ham, og har intet annet enn positivt å si om det.

 

EDIT: Jøss, oppdaget at man nå selger Meier Audio i flere norske nettbutikker. Da er det selvsagt bedre å kjøpe i Norge :)

Endret av Sltetet+1982374
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...