Gå til innhold

leter etter et underholdende pc spill (ikke strategi osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!!

jeg leter etter spill til pc som baserer seg på eventyr. tenker da spesielt på spill som ligner på feks: uncharted Drakes fortune. har spilt dette på ps3 og syns det var ufattelig bra mtp. historie osv. bare synd det ikke kommer til pc da

men uansett tilbake til temaet; er det noen som vet om noen litt nyere spill i denne genreen.

en ting til; ser helst etter spill som er mer eller mindre realistiske, tenker da på at det brukes våpen som faktisk ekstisterer/har eksistert. det kan godt være monstre og lignende bare våpnene er noenlunde realistiske.

spillet trenger ikke være spesielt kjent, er villig til å gi de fleste spill en sjanse. kan gjerne være 3 persons view

håper på svar fra dere her på forumet

Videoannonse
Annonse
Skrevet
the da vinci code, assasians creed, medal of honor pacific assault, army of two

spilt Assassin's Creed, det var veldig bra etter min mening. joda MOH er jo noe, MEN leter etter spill hvor man feks må finne kreative løsninger på oppgaver osv, og liknende kontrollering av hovedperson som i UNCHARTED D.F

Skrevet

hvis du leter etter et spill som man må bruke hode er faktisk the da vinci code det perfekte spillet for deg. aldri har jeg spilt et spill som krever mer fra spillerens logiske tenkning. brukte ca. en måned på spillet siden det tar så lang tid å knekke kodene og oppgavene

Skrevet
the da vinci code, assasians creed, medal of honor pacific assault, army of two

spilt Assassin's Creed, det var veldig bra etter min mening. joda MOH er jo noe, MEN leter etter spill hvor man feks må finne kreative løsninger på oppgaver osv, og liknende kontrollering av hovedperson som i UNCHARTED D.F

hvis du vil ha spill som er PRIKK LIK uncharted, er det bare å gå for tomb raider spillene, de er så og si identiske.

Skrevet

Siste Tomb Raider? Er jo i grunnen midt i blinken om du ser etter noe ala samme type utforskning osv. Er nå ikke helt innenfor "normene" når det kommer til realisme men et ellers godt gjennomført spill.

Våpnene er jo forsåvidt ekte også.

Skrevet
Siste Tomb Raider? Er jo i grunnen midt i blinken om du ser etter noe ala samme type utforskning osv. Er nå ikke helt innenfor "normene" når det kommer til realisme men et ellers godt gjennomført spill.

Våpnene er jo forsåvidt ekte også.

takk for svar alle!

ja, har sett endel på Tomb raider underworld, ser jo litt morsomt ut det da, skal prøve det, andre ideer??;D

Skrevet
hvis du leter etter et spill som man må bruke hode er faktisk the da vinci code det perfekte spillet for deg. aldri har jeg spilt et spill som krever mer fra spillerens logiske tenkning. brukte ca. en måned på spillet siden det tar så lang tid å knekke kodene og oppgavene

MEN var spillet morsomt?? høres litt for "teoretisk ut for meg", er ute etter et spill med engasjerende historie og karakterer osv:P

skal gi Tomb raider underworld en sjanse, ser litt morsomt ut det

Skrevet

Half-Life sagaen er riktignok FPS (som bare gjør det bedre!).

For så vidt litt eventyraktig, men det møter i hvert fall kriteriet ditt når det kommer til å "feks må finne kreative løsninger på oppgaver osv".

Ellers kan jeg jo si at Half-Life sagaen er det beste som er laget, når det kommer til action/eventyrspill - etter min smak :-)

Skrevet (endret)

Jeg ville anbefalt The Longest Journey og etterfølgeren Dreamfall: The Longest Journey, men det er kanskje ikke slikt du ser etter.

Det første er gammelt, men utrolig bra. Klassisk pek og klikk eventyrspill. Hvis det er eventyr du er ute etter så er dette perfekt, hvis det er action med eventyrelementer du er ute etter så passer det ikke.

EDIT: Når jeg leser førsteposten litt mer nøye så kan jeg si dette ikke er hva du er ute etter, men jeg vil likevel anbefale det. Det er to fantastiske spill.

Endret av FLarsen
Skrevet
Jeg ville anbefalt The Longest Journey og etterfølgeren Dreamfall: The Longest Journey, men det er kanskje ikke slikt du ser etter.

Det første er gammelt, men utrolig bra. Klassisk pek og klikk eventyrspill. Hvis det er eventyr du er ute etter så er dette perfekt, hvis det er action med eventyrelementer du er ute etter så passer det ikke.

EDIT: Når jeg leser førsteposten litt mer nøye så kan jeg si dette ikke er hva du er ute etter, men jeg vil likevel anbefale det.

skal se litt på disse "Dreamfall" spilla, men ser nok litt tvilsomme ut though:/

flere ideer??;D;D

Noen som har testet spillet LEGENDARY som er utgitt av ATARI??

ser spennende ut det, noen erfaringer???=D

Skrevet

Prøv Half-Life . Hvis du ikke gidder å prøve det engang, så går du glipp av noe :!:

1'ern har litt gammel grafikk, men det gjør over hodet ingen ting. Storyen og spenningen er så bra, at det er verdt det.

Mulig at jeg har et spesiellt forhold til HL, men jeg står fortsatt på mitt utsagn over ;-)

Skrevet

hvis du liker star wars kan du altids spille star wars: jedi academy, og jedi knight 2.

eller shadow of the colossus, der handler alt om å finne ut hvor og hvordan man skal klare brettene.

eller selvsagt lemmings for litt tenking, little big planet kan også være litt krevende noen steder.(hvertfall mine baner :p)

Skrevet (endret)
hvis du liker star wars kan du altids spille star wars: jedi academy, og jedi knight 2.

eller shadow of the colossus, der handler alt om å finne ut hvor og hvordan man skal klare brettene.

eller selvsagt lemmings for litt tenking, little big planet kan også være litt krevende noen steder.(hvertfall mine baner :p)

testa ett jedi spill engang, ganske bra det ja, var jedi knight 2 tror jeg,

skal se hva lemmings er

men var det ingen her som har testet LEGENDARY???

Endret av walt1brg
Skrevet

Jeg støtter Tomb Raider Underworld fullt ut. Det er en fordel å ha spilt TR: Legend først, men du får en oppsummering av det og TR: Anniversary før du starter Underworld for å få med deg historien.

Med tanke på realisme er TR ganske bra, men et visst unntak:

En stor del av spillet handler om å finne hammeren til Tor, krigsguden. Uten å avsløre for mye av handlingen gjør dette at du bokstavelig talt kan flytte gigantiske steinblokker på mange tonn med bare hendene, og fint lite har sjans mot hammeren. Men for all del, det er et glimrende spill hele veien. Litt mye action enkelte steder, litt mange gåter andre steder. Akkurat som det skal være. Slutten trakk litt ned for min del, men veien dit er så bra som det blir.

Skrevet
Jeg støtter Tomb Raider Underworld fullt ut. Det er en fordel å ha spilt TR: Legend først, men du får en oppsummering av det og TR: Anniversary før du starter Underworld for å få med deg historien.

Med tanke på realisme er TR ganske bra, men et visst unntak:

En stor del av spillet handler om å finne hammeren til Tor, krigsguden. Uten å avsløre for mye av handlingen gjør dette at du bokstavelig talt kan flytte gigantiske steinblokker på mange tonn med bare hendene, og fint lite har sjans mot hammeren. Men for all del, det er et glimrende spill hele veien. Litt mye action enkelte steder, litt mange gåter andre steder. Akkurat som det skal være. Slutten trakk litt ned for min del, men veien dit er så bra som det blir.

japp, ser fristende ut, men kommer nok til å starte rett på TR underworld jeg ;P;P

Skrevet

Du er sikkert ikkje interesert i MMO's etc, men det er free trials oppe for Warhammer og AOC atm.

Og eg får gjenta Mirrors Edge, ganske ganske kult. Diablo 2 og er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...