Gå til innhold

tilbakemeldinger til portefølje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kule bilder, men desverre er siden av dårligere kvalitet. En enter screen er det bare å glemme. Hva er poenget med den? Hva er det du prøver å formidle med å ha en enter screen?

 

Og det finnes andre kreative løsninger enn å ha en gigantisk horisontal scroll. Man kan fikse mye snasent med litt java.

 

Fungerer denne siden i alle browsere, mobiler osv, mtp scrollen.

 

Ellers, som jeg sa, flotte bilder! :)

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Grunnen til at jeg har enter screen er for at bakgrunnen skal loade før bildene,

er ikke fan av enter screen selv. vet du hvordan jeg kan få bakgrunnen til å loade først

så hadde det vært kjempe flott :)

 

er ikke noe flink med koding og java, men er fornøyd med siden sånn som den er nå.

 

har testet siden i de fleste browsere og har ikke møtt på noen som har problemer med siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enter-screenen har allerede vært nevnt ... :)

 

Jeg synes den horisontale scrollinga bortover var kjempeflott! Minner på en måte mer om et virkelig galleri når ting plasseres horisontalt ved siden av hverandre. (Sitter på en macbook, så horisontal scrolling er like lett som vertikal. Kanskje horisontal scrolling er litt vanskeligere på PC/med vanlig mus?) Uansett; stilrent og flott utført!

 

Du har kanskje litt å hente på typografien? Litt mer tydelighet, og litt mer presis plassering av overskriftene bortover hadde vært bra.

 

Om bildene er det ikke så mye å si bortsett fra at de er utrolig flotte!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må si meg enig i at enter screen er unødvendig. Jeg vet dog at det er veldig mange design sider som har det, og det kan være kult noen ganger. I dette tilfellet synes jeg ikke det funket. Graphicsene dine har jeg ingenting å si på, du er åpenbart veldig dyktig. Jeg vil derimot gi deg refs for den sidescrollinga, i og med at man ikke kan bruke scrolleren på musa, og må "bla" med å holde musa på scrolleren. ( i allefall på min PC, vet ikke om det er slik på din?) Synes siden virker veldig proff, og kvaliteten er alt i alt veldig bra.

Lenke til kommentar

På en liten skjerm, eller en mac der browservinduet sjelden er i fullskjerm så vil du knapt se noe av arbeidet ditt før man scroller. Sidescrolling er en ting men du burde la arbeidet starte lengre til venstre på siden så folk oppfatter at her er det faktisk noe å se på.

 

Jeg savner også å kunne se bildene i en større variant. På wallpaper så har du lagt til denne funksjonen men da åpnes de i ett nytt vindu noe jeg synes er litt lite elegant.

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig i at enter screen er unødvendig. Jeg vet dog at det er veldig mange design sider som har det, og det kan være kult noen ganger. I dette tilfellet synes jeg ikke det funket. Graphicsene dine har jeg ingenting å si på, du er åpenbart veldig dyktig. Jeg vil derimot gi deg refs for den sidescrollinga, i og med at man ikke kan bruke scrolleren på musa, og må "bla" med å holde musa på scrolleren. ( i allefall på min PC, vet ikke om det er slik på din?) Synes siden virker veldig proff, og kvaliteten er alt i alt veldig bra.

Om man skal ha enter screen, så må det være en god grunn til det. I dette tilfellet finnes det ikke noen god grunn, og det virker som designeren bare "har det der", fordi det "ser kult ut" eller noe. Om det var noe funksjonalitet, slik som å velge mellom språk eller flash/html, så hadde det vært noe annet. Min personlige mening er at en enter screen taper man MASSE på, da kundene må klikke ekstra mye for å se arbeidet ditt.

 

På samme måte med sidescrollen. Det er bra du prøver å tenke innovativt, men jeg syntes nesten brukervennligheten må gå foran dette. Du kunne ha laget sidescrollen på en mye bedre måte med litt java og ajax. Tenk over det selv, mulig du finner det like logisk som meg om du tenker etter.

Lenke til kommentar

Er selv helt enig i at enter-screen er stygt og som oftest unødvendig.

Men jeg hadde valget mellom at bakgrunnen skulle loade etter at alle andre bilder på siden var loadet, og ha enter-screen.

Derfor har jeg valgt å bruke enter-screen.

 

Har dere en kode som kan få bakgrunnen til å loade først så hadde jeg satt pris på det.

Lenke til kommentar
... Du kunne ha laget sidescrollen på en mye bedre måte med litt java og ajax ...

 

Hva i all verden skal han med ajax og java for å endre på horisontal scroll?

 

Er selv helt enig i at enter-screen er stygt og som oftest unødvendig.

Men jeg hadde valget mellom at bakgrunnen skulle loade etter at alle andre bilder på siden var loadet, og ha enter-screen.

Derfor har jeg valgt å bruke enter-screen.

 

Har dere en kode som kan få bakgrunnen til å loade først så hadde jeg satt pris på det.

 

Hvis du bruker Photoshop bør du velge "Save for web" når du skal lagre bilder for.. ja, web. Da reduserer du bildestørrelsen utrolig mye, og det vil ikke ta så lang tid å laste det inn.

 

Personlig syns jeg ikke det er noe stort problem med horisontal scroll, men du burde kanskje legge til litt navigasjon så det er raskere å komme til de forskjellige delene?

Lenke til kommentar

et par -tre ting:

 

1. Enter skjerm - totalt unødvendig, og faktisk litt forvirrende. (Du kan lese litt her for å hjelpe på det problemet med å laste bakgrunnen først: http://www.pageresource.com/jscript/jpreload.htm)

 

2. Sidescrolling - Det hadde kansje vært en bra løsning, OM dette var noe folk var vandt til, for min del, som er vandt med horisontal scrolling, så tar det faktisk litt tid (ikke lang, men lang nok til at ej jeg rekker å bli irritert av det.) før jeg er med på notene.

Om dette er ment til å vise frem arbeidet ditt, så er det ikke smart å irritere folk før de får sett på det du holder på med.

 

Når det gjelder brukervennlighet, så er det utvilsomt best å lage et design som oppfyller forventningene til hvordan noe skal virke, på den måten hjelper designet den som skal oppleve siden din, istedet for å være en hindring for opplevelsen.

 

Det er ofte bra å vere kreativ og å tenke nytt, men når man skal selge et produkt (i dette tilfellet, deg selv) så er det skjeldent det, med mindre det er nettopp den kreativiteten du skal selge da.

 

3. dette: http://fc01.deviantart.com/fs14/f/2007/093..._by_Andycap.jpg

er ikke det fra explodingdog ?

Lenke til kommentar
Men det er jo verken java eller ajax...

Det er ikke det? :p Vennligst sjekk litt mer etter før du kommer sånn a.. :)

 

Nei, det er verken et asynkront kall til serveren, eller en java-applikasjon. Alt innholdet er jo allerede lastet inn på siden, og litt javascript bytter på hvilke elementer som vises. Stor forskjell på java og javascript ja. Og ajax og javascript, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...