Gå til innhold

Er vi nær en skolemassaker i Norge?


Anbefalte innlegg

Har aldri sett den connection der. Forskjellen er jo fortsatt at krig "er lov", mens terror er ulovlig. Det var ikke akkurat sånn at vi dro ned dit, stilte opp sivile på linje og skjøt dem. I twin towers var det kun sivile(med forbehold om en og annen autoritær person). Det er en stor forskjell. Hadde terroraksjonene f.eks ødelagt militært materiell, kunne jeg ikke gitt mer f., men når de overlagt dreper tusenvis med sivile, er det for drøyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldri sett den connection der. Forskjellen er jo fortsatt at krig "er lov", mens terror er ulovlig.

 

Hvis vi ser bort ifra hva som vi gjemmer unna som lov eller ei, så tok det fredlige vestlige folket livet at minimum 85k sivile i Irak, og 7k i Afganistan.

Som svar på at 3k døde i det første terrorist angrepet.

 

Blodtørstighet er ikke så veldig kulturavhenig som folk vil ha det til.

Lenke til kommentar

De fortjente det akkurat like mye som de amerikanske sivile som døde for det som de skjeggete islamistene i huler i Afghanistan pønsket ut.

Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg

Hvis vi gjør det helt teoretisk. Terrorister fra østen drepte sivile fra vesten for å få frem sin sak. Styresmaktene i vesten drepte hovedsaklig militære fra østen, men fikk med noen sivile i samme slengen for å gjengjelde angrepet fra terroristene. Terroristene lærte at hvis en følger den gyldne regel, så kommer det tilbake på deg.

 

Jeg er ikke enig i alt Bush-adm. gjorde, men jeg synes absolutt at det var riktig å gjengjelde terrorangrepene. Generelt synes jeg krig er idiotisk, ettersom jeg mener at menneskeliv er for mye verdt til å sløse på sånt tull, men når den ene siden dreper så mange i kaldt blod, fortjener den siden å lide den og.

 

Jeg liker ikke vold, men hvis f.eks faren min hadde voldtatt meg i oppveksten min, ville jeg grisebanka han den dagen jeg var sterk nok.

 

Forøvrig litt synd at sivile fikk lide. Hadde vært en bedre løsning om de kunne stilt opp terroristene og skutt dem eller noe. Det ville vært mer rettferdig.

Lenke til kommentar
Men de angrep "oss" fordi de ikke liker oss. Vi angrep dem fordi de angrep oss. De fortjente det.

Angrep Irak oss? Fortjente sivile irakere å dø for det som noen skjeggete islamister i huler i Afghanistan pønsket ut?

 

Forsåvidt ja, fordi de er medlemmer av den samme religionen og derfor en del av støtteapparatet til disse skjeggete mennene i hulene.

Lenke til kommentar

det jeg mener med slik vold : å ta andres liv, ( vold er et vidt begrep, VOLD ikke er synonymt med DRAP, bare til info, ser at flere her i denne tråden tror det )

Har ikke sagt at det er innvandrere noen av de som har vært med på skole massakre, men det er som flere her sier f.eks., folk fra den ikke vestlige kulturen\verden , ser enklere på det å ta andres liv enn det vi gjør, og når norge blir fullt opp av slike folk så er det lettere for at slikt skjer, og vi har masse eksempler på at de tyr til slik vold.

vet godt at ekte nordmenn også kan ty til slik vold, Men nå kan jeg ikke huske at nordmenn eller folk fra den vestlige verden har gjort såå mye vondt her i verden som de innvandrerne som snart har overtatt oslos gater..

Lenke til kommentar

er jo ikke rasist, ( kanskje litt rase bevisst kanskje)

men det er jo fakta det at de ikke alltid klarer å skille deres egne lover fra våre lover.

drap er vel forbudt i de fleste land , men selvmordbombing, og kanskje en skole massakre , er fullt lovlig i flere av deres kulturer, så lenge det er rettet fra et hellig standpunkt.. og det er DET som skremmer meg mest..

tørr ikke tenke på og synse / mene noe om hvor mange unge selvmordsbombere vi faktisk har her i landet..

Endret av toazty
Lenke til kommentar

Minner om trådens emne. Ungdomsopprør, selvmordsbombere og Taliban er nok litt på siden av problemstillingen her, om man tar utgangspunkt i det som har skjedd av skolemassakre i den vestlige verden hittil. Det er tillatt å spekulere litt rundt andre mulige årsaker, men det skal i så fall begrunnes saklig.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...