Gå til innhold

Aprilfest 2009 / Grizzmo / Rust, forfall


Anbefalte innlegg

Poster litt på etterskudd i dag.

 

6. april

 

"Gammel og glemt"

post-103109-1239056394_thumb.jpg

 

Min favoritt på dette stedet er en stor motor av ukjent slag. Jeg har desverre ikke klart å finne ut noe håndfast, selv om jeg har initialene til produsenten. Merket er for meg helt ukjent og nettet har vært lite hjelpsomt. Hvis noen vet noe må dere gjerne tipse meg.

 

Omliggende snø har gjort det vanskelig å få noe bra ut av motivet i fullfigur, men jeg ble tålig fornøyd med dette nærbildet. Det skulle dog vært skutt en blender høyere for å få C'en skarp.

 

Jeg blir i alle fall å komme med flere skudd fra dette klenodiet i løpet av måneden.

 

EDIT: Skriveleif

Endret av Grizzmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Så var det å komme seg i gang etter påske da. Tar ett på etterskudd.

 

14. april

Delvis overskyet og vind denne dagen, så lysforholdene endret seg veldig raskt. Dette ble plukket ut, tross overeksponert styrhytte, da jeg ønsket markerte skygger fra sidelyset.

post-103109-1240170303_thumb.jpg

 

 

19. april

Ble ikke fornøyd med hverken lyset eller eksponeringen, men likte formene. Sorterer dette under motiv som må besøkes på nytt.

post-103109-1240171264_thumb.jpg

Lenke til kommentar

tomsi42: Tja, litt av tanken var jo at ugresset fulgte formene. :)

 

25. april

Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig unnskyldninger.

post-103109-1240682355_thumb.jpg

 

Camera Make: Canon

Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL

Image Date: 2009:04:25 17:07:31

Flash Used: No

Focal Length: 75.0mm

CCD Width: 6.67mm

Exposure Time: 0.600 s

Aperture: f/22.0

ISO equiv: 100

White Balance: Auto

Exposure: aperture priority (semi-auto)

 

 

Tittelen er ris til egen bak; jeg har brukt været som unnskyldning ovenfor meg selv i det siste for ikke å produsere noe særlig. På tide å redde innspurten av aprilfesten.

 

Bildet bærer preg av de tekniske begrensningene (gjennom vindu, regn ute og ca 1km mellom forgrunn og motiv), men følte i dette tilfellet at det faktisk bygde opp om temaet. Neppe noe jeg blir å fortsette med, men greit som eksperiment. :)

Lenke til kommentar
Bildet bærer preg av de tekniske begrensningene (gjennom vindu, regn ute og ca 1km mellom forgrunn og motiv), men følte i dette tilfellet at det faktisk bygde opp om temaet. Neppe noe jeg blir å fortsette med, men greit som eksperiment. :)

Det er det som gjør "looken" i bildet ja. Det får fotoet til å se like "slitent" ut som omgivelsene. Fin vri for en som skyr været det der.

Lenke til kommentar

Innrammingen er faktisk en del av et stilas som står utenfor det vinduet, men takk, takk. :)

 

Nok en travel uke, og den den første dagen jeg kom meg ut presterte jeg og labbe avgårde med tomt batteri. *Hmpf*. I dag var det imidlertid knallvær og jeg fikk meg en lang tur i kveldssola med flere gode skudd.

 

post-103109-1241126411_thumb.jpg

Gammelt anleggsmaskineri er flotte greier; sterke farger og rust i kontrast.

 

Legger ved et turbilde fordi jeg er så fornøyd over at våren endelig har fått skikkelig tak her nordpå. :cool:

 

post-103109-1241126973_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Takker for en fin tråd og innsatsen Grizzmo, flotte farger og mange spesielle bilder her. Dessverre har jeg ikke rukket å kommentere alle innlegg her og i en del andre tråder, ikke så mye som jeg hadde lyst til, tiden strakk ikke til...men det er utrolig så mange flotte bilder og kreative løsninger det har vært i årets April-fest...håper å "se" igjen deltagerne ved andre korsveier :yes:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...