Gå til innhold

Studere programmering, trenger tips til skoler?


hah90

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå søke videre utdanning. Har R2, Fysikk 2, Kjemi 1, IT1+2, fra VGS. Jeg har lyst til å utdanne meg som programmerer, og er da på jakt etter skoler med harde programmeringslinjer hvor jeg lærer C,C++, JAVA mm. Kommer jeg inn på NTNU - datateknikk, så går jeg der, men er ikke sikkert karakterene strekker til, derfor så trenger jeg flere alternativer.

 

Det virker ikke som om det så må mange skoler som tilbyr master i programmering. Har sett på master data/it linjen på HiN som ser ganske fet ut med shader og GPGU programmering o.l. Men det er langt til Narvik (bor i Bergen), og foreldrene mine er svært skeptiske. Lurer på om noen vet om noen andre universiteter/høgskoler, som jeg kan søke? Hører også gjerne på erfaringer.

 

Hvor vanskelig er det å bygge på med en master hos NTNU, hvis jeg tar en bachelor grad et annet sted? Er opptakskravene harde da også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe spesielt værre å bygge på med master på NTNU om du f.eks kommer med gode karakterer fra UiO bacheloren din, da vil du nok lett bli prioritert forrann NTNU IT studenter med dårligere karakterer enn dine. Bli god/bedre enn de fleste i det du vil drive med så lykkes du nok med det du vil.

 

Datateknikk på NTNU er nok ikke så mye forskjellige fra det du vil få i Oslo, og sist jeg sjekket til en betydelig lavere karakter krav av en eller annen rar grunn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...