Gå til innhold

Kortslutning --> HDD mord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kontakten til strøm, ATA-kabel og motor er loddet på (etter det mine øyne ser) :shrug:

Jeg har prøvd mye for å få den til å funke, det er ikke noe galt med strømforsyninga

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kontakten til strøm, ATA-kabel og motor er loddet på (etter det mine øyne ser)

Det stemmer sikkert, men de er jo loddet til kretskortet som du flytter over og ... forresten, tror jeg gir opp å forklare det her.

Skrevet

Du har ikke sagt hvilken disk det gjelder.

Men hvis diskene er helt like bortsett fra kapasiteten, så er det antagelig bare antall plater som er forskjellig. Jeg vet ikke om det vil virke, har ikke så mye erfaring med dette. Men hadde jeg vært i din stuasjon så ville jeg gjort et forsøk.

Skrevet

Jeg har faktisk sagt hvilke disker det gjelder, den som er ødelagt er en WD 120GB m/8MB cache, den andre jeg har er en WD 80GB m/8MB cache

Jeg trodde kontaktene til strøm og ATA var festet til selve disken, og også loddet til kretskortet, men jeg ser nå at de bare er loddet til kretskortet.

Jeg skal prøve å bytte over når jeg får skaffa meg/lånt ett torx-sett

Takk for all hjelp!

• 9 måneder senere...
Skrevet

Dette er en gammel tråd

Men, en kamerat av meg hadde samme disk med ødelagt motor, så på revisjonen av kortet, og det var heldigvis det samme (var det rev 1.4 tro? husker ikke helt). Men uansett, jeg fikk dette og byttet det ut, den fungerer flott enda.

Det var forresten ei brikke som hadde brent ganske kraftig mimrer jeg, en IC eller mikroprosessor eller noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...