Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alternativer til å pusse tennene med tannbørste?

JFM

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg er en av de sløve når det kommer til tannpuss. Tannlegen min sier alltid at jeg har helt greie tenner. Men får i tillegg beskjed om å bli flinkere å pusse. Men tingen er at jeg er så lat at jeg altfor skjelden gidder gå og bruke tannbørsten.

Så jeg lurer på om det finnes noen andre alternativer som renser tennene bra.

Edit: Beklager om denne er feilpostet

Endret av JFM
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Njaaaa. Finnes jo veldig sterke munnskyld. Men vil nok ikke være like bra som tannbørsten. Det er hvis du pusser tennene dine bra ;)

Kan ikke tenke på noe annet dessverre.

Atlad du kan i det minste prøve å hjelpe trådstarter istede for å skrive noe sånt. Mennesker er forskjellige.

Endret av toy_man
Skrevet

En elektrisk tannbørste kan være tingen som får deg til å pusse bedre. mindre stress, og jeg tør tippe du er en tur innom badet uansett før du legger deg?

Skrevet

Da er du rett og slett for lat og må belage deg på en veldig dårlig tannhygiene, enkelt og greit. Selv aper bruker greiner for å rengjøre tennene...

Skrevet
Atlad du kan i det minste prøve å hjelpe trådstarter istede for å skrive noe sånt. Mennesker er forskjellige.

Fyren er for lat for sitt eget beste. Jeg er nok også det på enkelte punkter, men vanlig personlig hygiene bør man greie å få unna.

Skrevet

Tygge mye tyggis, sukkerfri tyggis som er godt for tennene selvfølgelig. Det kan nok hjelpe, men ingenting slår tannpussen. Du trenger ikke mer enn 30-40 sec om kvelden, bare start med det. Blir snart en automatisk rutine. Tennene føles også renere.

Skrevet

Ikke bekymre deg for mye. Nesten bedre med for lite pussing enn for mye. Jeg merker at tennene mine ikke er glad i pussing etter hvert måltid. Tennene er kritthvite, men ising er det nok av, emaljen har blitt skikkelig slitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...