Gå til innhold

Aprilfest 2009 - von-schnellfahrer - Vår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2. April - Skogens dronning

Mulig jeg overvurderer tiden jeg har til rådighet gjennom første halvdel av april, men men..

Idag var jeg på safari i hagen. Kom over helt masse ferske elgekskrementer i klaser bortover skogkanten. Noen klaser besto av tydelig mindre ekskrementer, noe som tyder på at det har vært ei ku med kalven sin :cool:

 

Personlig er jeg stor elgfan (dette gjelder hovedsaklig elgoksene, da deres gevir er så vakre :) ), så dette måtte nesten bare foreviges...

 

post-152777-1238699398_thumb.jpg

Exif: 138mm, f/4, ISO 640

Lenke til kommentar
Et av de bedre bæsjebildene jeg har sett, men var det ikke litt vel grå snø? (Vel - har ikke sett så mye snø her i Syden i vinter, så jeg skal være forsiktig med å uttale meg..;))

Enig at bildet er for "undereksponer"... Lastet nok opp filen litt for fort, er nemlig en ubehandlet raw-fil som bare er konvertert til jpg... ;)

 

EDIT: Ble nok litt ivrig etter å dele bæsj med dere :p

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

4. April - Vårstemning i slalåmløypa

 

post-152777-1238858122_thumb.jpg

 

Ny versjon, med riktigere hvitbalanse

 

post-152777-1238878301_thumb.jpg

 

 

Var en liten rundtur i slalåmbakken ved hytta. Knall sol og blåhimmel ga god påskestemning :cool:

 

Gjennom påskeferien har jeg ufrivillig gitt meg selv en ekstra utfordring; kun bruke Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS. Grunnen til det skyldes mye reising i ferien.

 

EDIT: la ved ny versjon av samme bildet ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer :)

 

k.n.b: angående hvitbalanse; jeg måtte "varme opp" raw-filen noe, da snøen var for blå (har ingen filtre med meg på påskeferie :cry: ), er det snø-fargen du mener er feil? Prøvde å sette hvitbalanse så riktig som mulig... Dersom du får hjulpet meg på rett spor hadde det vært fint, for jeg blir bare glad om feil også blir nevnt :)

Lenke til kommentar

5. April - UV-landskap

 

Da var det dags for den store fjellturen i påsken. Knall fint påskevær og lysreflekterende snø krever uv-beksyttelse. Med den vinden jeg gikk i dag, var det effektivt -20grader, så det ble ikke særlig tid til mer enn 2 bilder :(

 

Prøvde på en litt original vri dennegangen ;)

 

post-152777-1238942038_thumb.jpg

Canon 40D + 17-85mm IS @ 85mm, f/5.6, ISO 100, 1/4000sek

 

Takker for alle kommentarer og hyggelige innspill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...