Bendit Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Hei! Idag bestemte jeg meg for å fjerne alt støvet i kabinnet. (antec) Jeg brukte en luft pistol uten varme til å blåse det bort, ganske svakt, du kan puste hardere. Etter noen minutter med det og en hel støvsky så jeg at jeg ikke fikk fjernet noe fra grafikkortet, jeg la fingeren på det får å se hvor mye det var. (DOH!) Så tok jeg en tørr tørkerull og "dyppet" på kortet tel alt var borte. Tok 1 min. Nå har jeg et lite problem, samme problemet som jeg får når kortet blir alt for varmt. Grafikken bugger seg, bakken blir rosa (eller random firkanter. Alt mister tekstur. (Dette som heter artifacts?) Tingen er likevel at dette bare skjer på noen spill! Skrur jeg på warhammer online tar det 10sek så er det helt fucka. DoW2 da tar det 5-6 min og da fryser det istedet. CoD5 funker helt fint (iallefall så lenge jeg prøvde det!) Jeg skal prøve noen fler spill og så si ifra om fler klikker. Trur dere dette er et resultat av min finger på kortet? jeg mener, jeg har tatt på det mye mer før, men er ikke sikker på om jeg avmagnitiserte meg denne gangen. Spillet har funket helt fint helt til nå. Alt annet funker fint, DVD etc. Andre kortet jeg fikk artifacts så ble skrivebordet påvirket også. Nå kan jeg bare skru av spillet så er alt fint. Takk for at dere leste denne lange posten! Edit: 9800gtx + god overall pc (ekstra ting, om noen vet hvorfor, pc fryser i 5 sekunder hvergang jeg skrur av et spill) EDIT SPILL: Fear 2 funker som ei kule på max Burnout paradise klikka etter 2min, men det låste seg på samme måte som DOW2 HAWX klikka også 5sek Splintercell double agent funker fint Brothers in Arms Hells highway funka fint garys mod funker bra CS S klikker på start menyen (aldri gjort det flr) war.bmp Endret 30. mars 2009 av Bendit
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 (endret) At du tok på grafikkkortet ditt har liten betydning, om du ikke var hardhent rundt kontaktene (noe du vel ikke var?). Det hadde vært fint om du kunne fastslått eksakt hvor varmt skjermkortet ditt blir. Det er ikke rart at spill krasjer og at du får såkalte "artifacts" på skjermen om skjermkortet overskrider anbefalte verdier for varme. Endret 30. mars 2009 av roberteh
Thor. Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 >"Skrur jeg på warhammer online tar det 10sek så er det helt fucka." Det virker som om det kanskje er viften som ikke roterer rundt på skjermkortet. Får du undersøkt det?
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 (endret) tenkt på det samme, men det har enda ikke gått under 40 grader... Jeg kan sette vifta på 100% og da bråker hele rommet. Alle viftene går rundt og nei jeg var ikke slem mot kortet. Var VELDIG forsiktig. Kanskje det kan være strøm? jeg flyttet pc`n rett før jeg rengjorde den, og hvergang jeg tar ut og inn kontakten fra strømmen så restarer pc`n seg første gangen jeg skrur den på. Ikke vet jeg, men det kan kanskje ha skjedd noe der. Fordi spillene klikker HVER gang jeg skrur de på. Bare rart at kun noen klikker Edit: kanskje viktig og merke seg at det kun er WAR som får grafikk bugs, de andre spillene fryser helt og jeg må enten restarte pc ellers funker ctrl del Endret 30. mars 2009 av Bendit
Thor. Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Kan det være strømkontakten på skjermkortet som ikke er på plass?
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Man må selvsagt sjekket korrekt plassering av kontakter og at viften faktisk spinner.
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 I salute you! Jeg kjente på strømkontaktene men de satt helt fint, jeg tok likevel begge to ut og inn. Nå har spilelt fungert i 3 minutter iallefall, skal se videre. Mulig det var restartinga av pc selvom jeg har gjort det 7-8 ganger. Nå fikk den iallefall tid til å puste mellom av og på. TAKKER, skal se videre
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Kommer det noen "pipelyder" fra skjermkortet ditt når du starter maskinen? Dette underbygger i så fall et eventuelt strøm problem.
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 (endret) Kommer ikke noe pip. SPillet har fungert siden jeg gjorde som anbelfalt, det ble en liten grafikk bug (men sånn har jeg alltid fått innemellom) minimerte og åpnet, nå har det gått feilfritt siden. Kan det være prossessoren? noe program som måler hvor varm den er? har en slik kobbervifte, tingen er at kobberet som skal lede kulde er varmt... Endret 30. mars 2009 av Bendit
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Anbefaler det svært ressursvennlige programmet CoreTemp til å sjekke varme fra prosessor. Du laste ned CoreTemp her (helt gratis) og sjekke verdiene derifra. (du kan også bruke BIOS til å sjekke dette)
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 (endret) ligger rundt 35. Ikke værst det btw: er 70 grader så varmt at det vil starte å bugge seg? Endret 30. mars 2009 av Bendit
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Er dette under belasting eller uten belasting? Det er i så måte uansett ikke mye. 70c på prosessor er litt drøyt, men ikke farlig.
Thor. Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Du trenger ikke reagere for tempraturen når 90. Blir maskinen for varm skrur den seg normalt av tvert. Tror skjermkort har en terskel på omkring 110. Da (eller noen grader før) skrur den seg av tvert.
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 Bad news, etter 30min perfekt game er det tilbake. Skal se om alle de andre spilla også klikker, hvis ja, skal jeg la pc hvile litt. ikke noe som er særlig varmt.
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 Ingen bluescreens nei. Alt bare funker, men med bugs. De andre spillene var feilfrie nå, Hawx og burnout gikk som smurt. Jeg kommer på igjen om 1-2 timer, se om det endrer seg. Den har vært på ganske lenge. Mulig jeg bare hadde uflaks med war siden alt anna fungerer nå.
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 tilbakemelding vil komme, thats for sure!
Bendit Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Skrevet 30. mars 2009 (endret) jaja. Startet å spille 23.00 - 23.19 kom det tilbake. Jeg aner altså ikke hva dette skyldes, hele PC'n ser ut til å fungere strålende uten om det. Noen fler forslag? edit: minimerte når jeg fikk feilien, funket siden, akkuratt som istad. Jeg kan leve med detta, men det er kjett! Endret 30. mars 2009 av Bendit
Hrodebert Skrevet 30. mars 2009 Skrevet 30. mars 2009 Har du forsøkt en memtest for å utelukke minnebrikkene dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå