Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp om. forhjulsdrift til bakhjulsdrift.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt er mulig.

 

Det enkleste er nok å snu motoren, lage plass til girkasse (her er det jo greit å bruke motor/girkasse fra en bil som allerede har bakhjulsdrift, så man slipper å tilpasse en annen girkasse på motoren man snur), sveise inn en stiv aksling (4-link med panhardstag er vel greit å ordne til) og tilpasse en mellomaksling...

 

Ut fra måten du spør på, så regner jeg ikke med at dette er noe du kommer til å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Alt er mulig.

 

Det enkleste er nok å snu motoren, lage plass til girkasse (her er det jo greit å bruke motor/girkasse fra en bil som allerede har bakhjulsdrift, så man slipper å tilpasse en annen girkasse på motoren man snur), sveise inn en stiv aksling (4-link med panhardstag er vel greit å ordne til) og tilpasse en mellomaksling...

 

Ut fra måten du spør på, så regner jeg ikke med at dette er noe du kommer til å gjennomføre.

Bytt bil. :woot: Endret av MusiQ
Lenke til kommentar
på audi med framhjulstrekk står vel motoren riktig vei så da er det vel litt lettere å bygge om.. men hadde uansett ikke giddet å gjort det på en bil, heller kjøpt en med bakhjulstrekk fra før å brukt pengene på andre ting :)
Lurte på en Audi Quattro, men er det 'lett' å burne, drifte å hele pakka med 4x4 liksom? det som stopper meg fra å velge det. :S
Lenke til kommentar

Du vil ikke klare det på tørr asfalt, med eldre quattro slik at du har sperre kan du klare det i rundkjøringer ol. når det regner, ellers så slipper det ikke uansett faen. På vintern er det himmel, du kan ut å sladde når du vil med full kontroll stort sett hele tiden :)

Har en audi80 2.0l 16v :>

Lenke til kommentar
Du vil ikke klare det på tørr asfalt, med eldre quattro slik at du har sperre kan du klare det i rundkjøringer ol. når det regner, ellers så slipper det ikke uansett faen. På vintern er det himmel, du kan ut å sladde når du vil med full kontroll stort sett hele tiden :)

Har en audi80 2.0l 16v :>

Uff, der røk RS2'en. :(
Lenke til kommentar

Jeg synes biler med 4x4 er veldig greie å få inn i en fin sladd på glatt- og vinterføre. Man har full kontroll, og med en gang man føler at dette går vrangveien kan man bare lette litt på gassen også retter bilen seg omtrent opp selv.

 

Har selv erfaring fra Subaru Legacy, Toyota Corolla, Toyota Rav4 og Toyota HiAce (der jeg kan velge mellom 4x4 eller bakhjulsdrift).

 

Burning er værre, hvis du tenker røyklegging av tørr asfalt.

Lenke til kommentar
Jeg synes biler med 4x4 er veldig greie å få inn i en fin sladd på glatt- og vinterføre. Man har full kontroll, og med en gang man føler at dette går vrangveien kan man bare lette litt på gassen også retter bilen seg omtrent opp selv.

 

Har selv erfaring fra Subaru Legacy, Toyota Corolla, Toyota Rav4 og Toyota HiAce (der jeg kan velge mellom 4x4 eller bakhjulsdrift).

 

Burning er værre, hvis du tenker røyklegging av tørr asfalt.

Rav4 er bøs. :p Mente egentlig mest til sommerføre, men vinter er også bra. ^^
Lenke til kommentar
Du vil ikke klare det på tørr asfalt, med eldre quattro slik at du har sperre kan du klare det i rundkjøringer ol. når det regner, ellers så slipper det ikke uansett faen. På vintern er det himmel, du kan ut å sladde når du vil med full kontroll stort sett hele tiden :)

Har en audi80 2.0l 16v :>

Uff, der røk RS2'en. :(

 

Trimma RS2 klarer dette relativt lett, du trenger vel ca. 350 hk...?

Lenke til kommentar
Du vil ikke klare det på tørr asfalt, med eldre quattro slik at du har sperre kan du klare det i rundkjøringer ol. når det regner, ellers så slipper det ikke uansett faen. På vintern er det himmel, du kan ut å sladde når du vil med full kontroll stort sett hele tiden :)

Har en audi80 2.0l 16v :>

Uff, der røk RS2'en. :(

 

Trimma RS2 klarer dette relativt lett, du trenger vel ca. 350 hk...?

 

Bør nok noe høyere opp i effekt hvis han skal gjøre det lett, på tør asfalt, men det er fullt mulig med en rs2...

En 4x4 er som regel enklere å bygge om til RWD også, i forhold til en bil med FWD ;)

 

Kjøp deg en rs2 du, og legg 100-200.000 i motor og understell, så skal du se deg kan showe for kompisene dine, hehe.... på BANE selvfølgelig, burning og sladding har ingenting på offentlig vei å gjøre ;)

 

Eller gjør det enkelt, og kjøp deg en RWD sierra cosworth, eller en nissan 200sx, og kos deg som aldri før :p

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Du vil ikke klare det på tørr asfalt, med eldre quattro slik at du har sperre kan du klare det i rundkjøringer ol. når det regner, ellers så slipper det ikke uansett faen. På vintern er det himmel, du kan ut å sladde når du vil med full kontroll stort sett hele tiden :)

Har en audi80 2.0l 16v :>

Uff, der røk RS2'en. :(

 

Trimma RS2 klarer dette relativt lett, du trenger vel ca. 350 hk...?

RS2 har 310hk standard tror jeg.
Lenke til kommentar
Du vil ikke klare det på tørr asfalt, med eldre quattro slik at du har sperre kan du klare det i rundkjøringer ol. når det regner, ellers så slipper det ikke uansett faen. På vintern er det himmel, du kan ut å sladde når du vil med full kontroll stort sett hele tiden :)

Har en audi80 2.0l 16v :>

Uff, der røk RS2'en. :(

 

Trimma RS2 klarer dette relativt lett, du trenger vel ca. 350 hk...?

RS2 har 310hk standard tror jeg.

310hk mhm. :)

Vurderer Rs2 sterkt, eller en S4 med samme motor. Bare noe med litt power som kunne klart seg ok på Rudskogen. :D

Lenke til kommentar
Du vil ikke klare det på tørr asfalt, med eldre quattro slik at du har sperre kan du klare det i rundkjøringer ol. når det regner, ellers så slipper det ikke uansett faen. På vintern er det himmel, du kan ut å sladde når du vil med full kontroll stort sett hele tiden :)

Har en audi80 2.0l 16v :>

 

jeg har da både børnet og skrenset på tørr asfalt med min 86 mod quattro med 2,2 motor. bare å bruke teknikk det. man greier ikke å "drifte" bare ved å ha en stor motor i en liten bil.

Lenke til kommentar
jeg har da både børnet og skrenset på tørr asfalt med min 86 mod quattro med 2,2 motor. bare å bruke teknikk det. man greier ikke å "drifte" bare ved å ha en stor motor i en liten bil.

Hahaha... Det er forskjell på å holde en sladd vha. motorkraft og at bilen sladder pga. naturlovene. Til og med en leddbuss sladder/skrenser på tørr asfalt dersom man går inn for det.

 

En burnout (i ordets rette forstand) er så og si umulig med 4x4, med mindre man står med fronten mot en vegg.

Lenke til kommentar

Med en 5'er forran så er det vel understyringa som tar deg først når man ikke har effekten til å sette opp bilen, med mindre du brekker, brekker kontraen og tar det derfra :p men harke sjangs til noe slikt heller med lite effekt. Men så sitter jeg kun med 150hk og har aldri hatt tilgang på noen quattroer med mer effekt. Moro til sommern, driver å bygger 90' quattro med ~600hk atm, får ikke kjørt men å sitte på blir funz.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Altså, det er mulig å sladde og burne med 4x4 på tørr asfalt. Det har jeg klart i HiAcen (1990 2.4D) min også. Teknikk er alt. Men det blir ikke helt det samme som å sitte i en BMW med en lett fot på bremsen samtidig som du spinner på bakhjulene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...