maggen Skrevet 26. april 2003 Skrevet 26. april 2003 Har problemer med å kopiere ting til min fat-partisjon. Når jeg prøver å kopiere filer inn vha nautilus får jeg feilmeldingen "error invalid parameters while copying". Jeg får til å kopiere fra kommandolinjen, og klarer å opprette filer fra nautilus. Noen som kan hjelpe? I tillegg er alle "norske" tegn vist feil, eks. h?yttaler. går ut fra at dette har noe med UTF8 å gjøre, men har ikke funnet en måte å fikse det på Bruker Redhat 9, og har følgende linje i /etc/fstab for å mounte partisjonen /dev/hda5 /home/filer msdos auto,rw,gid=500,umask=002 1 2 -magnus
DummeGaas Skrevet 26. april 2003 Skrevet 26. april 2003 I tillegg er alle "norske" tegn vist feil, eks. h?yttaler. går ut fra at dette har noe med UTF8 å gjøre, men har ikke funnet en måte å fikse det på Rediger /etc/sysconfig/i18n (du må være root) til LANG="no_No.ISO8859-1" SUPPORTED=":no_No.ISO8859-1:no_NO:no" SYSFONT="latarcyrheb-sun16"
maggen Skrevet 26. april 2003 Forfatter Skrevet 26. april 2003 Rediger /etc/sysconfig/i18n (du må være root) til Code: LANG="no_No.ISO8859-1" SUPPORTED=":no_No.ISO8859-1:no_NO:no" SYSFONT="latarcyrheb-sun16" Prøvde dette, restartet så X og umountet filsystemet og mountet det opp igjen, men det ble ingen forbedring... Noen andre som har opplevd samme problem, eller andre løsningsforslag? -magnus
BlueEAGLE Skrevet 27. april 2003 Skrevet 27. april 2003 Har ikke hatt noen slike problemer med Mandrake
mohuhau Skrevet 27. april 2003 Skrevet 27. april 2003 Prøv å ha følgende linje i /etc/fstab for å mounte partisjonen /dev/hda5 /home/filer vfat auto,rw,gid=500,umask=002,iocharset=utf8,codepage=cp850 0 0 Husk å få alt på en linje!
maggen Skrevet 27. april 2003 Forfatter Skrevet 27. april 2003 /dev/hda5 /home/filer vfat auto,rw,iocharset=utf8,codepage=cp850 0 0 Dersom jeg prøver å kjøre denne med codepage-option får jeg feilmeldingen mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda5, or too many mounted file systems Å fjerne codepage og bare kjøre iocharset=utf8 eller -t vfat hjalp heller ikke... Skjønner lite :-?
mohuhau Skrevet 27. april 2003 Skrevet 27. april 2003 /dev/hda5 /home/filer vfat auto,rw,iocharset=utf8,codepage=cp850 0 0 Dersom jeg prøver å kjøre denne med codepage-option får jeg feilmeldingen mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hda5, or too many mounted file systems Å fjerne codepage og bare kjøre iocharset=utf8 eller -t vfat hjalp heller ikke... Skjønner lite :-? Det var da snodig... Du kan prøve med msdos i stedet for vfat.
maggen Skrevet 27. april 2003 Forfatter Skrevet 27. april 2003 Jeg bruker å mounte med msdos til vanlig, og jeg får mountet den, det er bare at de norske bokstavene i filnavnene blir feil... Er det ingen andre som opplever dette problemet med fat32 partisjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå