Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CoD4 krasjer PCen


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et lite, men veldig stort problem med pc'en min!

Det har seg slik at når jeg spiller Call of Duty 4 en stund, så går pc'en fulstendig i frys, og ikke noe fungerer.

Det eneste som fungerer er å restarte pc'en med restart knappen.

 

Noen som aner hva dette kan komme av?

Eller hva jeg kan gjøre for å få det til å slutte.. siden dette er det spillet jeg spiller mest aktivt, og syns er morsomst!

Og nemlig derfor syns jeg også at det er et stort problem, siden jeg syns det er så morsomt.. :(

 

plis hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg har ikke det... men det er KUN på CoD4, ikke på CoD5, crysis, far cry 2 etc...

 

Men jeg kan vel sjekke det

 

EDIT: Har sjekket CPU temp nå, og den ligger akkurat nå på 32 grader.

 

32 grader uten belastning er en fin temp, og det vil være merkelig hvis denne ble for høy under last med mindre du har overklokket prosessoren. Vet du hva skjermkort ligger på?

 

Sjekk tempen under load med f.eks speedfan eller lignende og post resultatene.

Lenke til kommentar

Det funket når jeg installerte OS for første gang. Men etter at jeg hadde formatert, og prøvd noen andre OS, før enn jeg gikk tilbake til xp, så ble det slik at når jeg har spilt i kanskje 10 min, så bare stopper pc'en HELT!

 

Så dette problemet har kommet nå i senere tid..

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Jeg har nå prøvd utallige ting for å få CoD4 til å fungere sammen med pc'en min, noe som det ikke gjør! :(

 

Jeg har reinstallert spillet flere ganger, og hver gang har det samme skjedd opp igjen og opp igjen..!

 

I dag har jeg reformatert harddisken min, og lagt inn XP på nytt. Noe jeg trodde ville hjelpe, men det gjorde det altså ikke..

 

Så nå er jeg tom for idèer..! :(

 

Hjelp, noen?

 

-Are

Lenke til kommentar

Frys av PC skyldes som oftest :

- Defekt grafikkort

- For høye temperaturer (dårlig kjøling, feilmontering etc)

- RAM passer ikke sammen med hovedkort

- Svak/defekt strømforsyning

- Defekt hovedkort (dette har jeg vært borti mange ganger, men da på eldre PC'er)

- En sjelden gang software/drivere, men det er nesten alltid hardware som er problemet dessverre.

 

Dette er mine erfaringer etter en årrekke i bransjen.

 

- kjbu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...