Gå til innhold

Supertilbud av Dell bærbare (gjelder til 29. mars)


Anbefalte innlegg

Hvis du trykker på linken hvorden står "Schenker" så kommer du til pakkesporing.

 

Jeg ringte dell angående viftesusinga idag og jeg har ikke tatt med noen ekstra form for service. Men siden jeg klaget en dag etter at jeg mottok pcen så oppgraderte han meg til 1-års hjemmeservice og en servicetekniker vil ringe meg imorgen. Det er bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du trykker på linken hvorden står "Schenker" så kommer du til pakkesporing.

 

Jeg ringte dell angående viftesusinga idag og jeg har ikke tatt med noen ekstra form for service. Men siden jeg klaget en dag etter at jeg mottok pcen så oppgraderte han meg til 1-års hjemmeservice og en servicetekniker vil ringe meg imorgen. Det er bra :)

 

Det finnes ingen link der det står "Schenker." Det står:

"Leveringsstatus: Din bestilling er nå hos transportør og en detaljert status for levering vil være tilgjengelig om kort tid."

 

Rett under det er det en link der det står "Pakkseddel (elektronisk kopi)." Ikke noe mer enn det. Så pakken er umulig å spore. Med det står at den ble sendt den 19.

 

Er viftestøyen så høy at det er grunn til å tro at det er en feil altså? Håper at det løser seg. ;)

Lenke til kommentar

Det skal stå Schenker i blå skrift på den siden, Når du automatisk opne denne siden kjem du inn til Schenker side og der står det kor pakken er no osv.

 

Pc er faktisk veldig stille så kan vere noko er galt med viften eller har du oppdatert Bios? det er anbefalt siden nyare bios har ein bedre instiling angånde viftestyring osv.

Lenke til kommentar

Dere vil ikke tro hva som har skjedd!

 

Jeg har tidligere i tråden skrevet at jeg kjøpte Dell Studio 15 på Elkjøp for en tid tilbake. To PC-er hadde jeg her hjemme, men begge måtte leveres tilbake pga. at de berøringsfølsomme knappene over tastaruret hengte seg opp rett som det var. Jeg fikk pengene tilbake fra Elkjøp, men (utrolig nok kan en kanskje si) valgte jeg å kjøpe den samme PC-en på dell.no (med bedre prosesssor) siden tilbudet var så bra. Jepp, kall meg gjerne en dust. Jeg snakket med en kundebehandler om problemet med de berøringsfølsomme knappene, men han mente at jeg hadde hatt maks uflaks, og at det trolig ikke ville bli et problem på den PC-en jeg bestilte. Jeg bestemte meg også for å ikke kjøpe den ekstra garntistøtten som bl.a. gir meg rett til å få rettet eventuelle feil på PC-en av en tekniker her hjemme (i stedet for å sende den inn.)

 

I dag fikk jeg PC-en min. Og hold dere fast: jeg trykket på "power" og så tok det to minutter, jepp, to minutter (!!!) før jeg fikk det samme problemet med de berøringsfølsomme knappene. Jeg var ikke ferdig med installasjonen av Windows engang!

 

Jeg ringte øyeblikkelig til Dell og var rasende! Lynende forbanna! Jeg la fram hele saken og fortalte dem at det var helt uaktuelt for meg å sende inn PC-en, og at de måtte ordne opp i dette umiddelbart! Og tenk, de lot seg ikke be to ganger. De sender en tekniker hjem til meg i morgen for å bytte ut panelet, helt kostnadsfritt. Det kan man kanskje kalle god service, men det skulle egentlig bare mangle! Han jeg snakket med, drøftet saken med sine kolleger og fortalte meg at dette faktisk var et kjent problem.

 

Uansett så kan det hende at jeg går videre med dette. Kanskje jeg til og med kontakter Forbrukerrådet. Denne PC-modellen har tydeligvis en stor mangel, og bør egentlig ikke være i salg. Jeg vil også vurdere å gå tilbake til Elkjøp og advare dem mot å selge disse PC-ene til sine kunder. Og om du sitter der og vurderer å kjøpe en Dell Studio så anbefaler jeg egentlig ikke det. Selv om PC-en er god ellers. Knappene har forresten hengt seg opp hele ettermiddagen og kvelden.

 

Jepp, det var et lite hjertesukk. Sorry for at jeg er litt arg folkens.

Endret av 1-2-3
Lenke til kommentar

Hørt om problemet som du fortelle, men att det hendt deg så mangen ganger må eg si er veldig merkeleg. Eg kjenner ein god del som har hatt dette problemet med laptopen men har blitt fikset kjapt av repratør siden det er eit problem som har dukket opp helst etter nykjøpt pc.

 

Men Dell burde ta eigenkritikk til testane sine av laptopane før sende ut vare, som du sier er det ein mangel med pc-en!

 

Håper at Dell ordne opp saken for deg, Eg har hatt ein del problem med Dell pc-ane mine opp gjennom årene og alle har blitt ordnet kjapt med ein kjempe god service så du få ha lykke til!

Lenke til kommentar
jeg tviler dette er en hardware defekt men en software glitch...

Eneste grunn til at de sender en teknikker er vell for å få dobbeltsjekka: P

 

Dette er en maskinvarefeil. Helt sikkert. ;) Kommer en tekniker om noen timer og skal bytte ut hele panelet har jeg forstått. (Noe i den dur...)

Lenke til kommentar

Utifra denne tråden forstår jeg at det er en del problemer med denne pcn, spesielt tastaturet (som vel er ganske sentralt på en laptop).

 

Jeg var like ved å bestille en studio 17 på dell.no, men valgte å surfe nettet etter litt erfaringer før jeg gjennomførte handelen.

 

Til dere som har kjøpt og mottatt denne pcn: er dette noe å satse på?

 

Jeg har heller ikke lyst til å vente 3-4 uker på pcn.

Lenke til kommentar

STYR UNNA!!!!

 

Det var en tekniker her i dag og byttet ut panelet. Men hjap det? NEI!!! Ikke i det hele tatt! Nøyaktig samme problem! Fy f sier jeg bare. Dell kan ikke lage PC-er! DENNE PC-EN BØR IKKE VÆRE I SALG!!! Som om ikke det var nok så har jeg også problemer med at det kommer en pipelyd fra maskina mens strømmen er tilkoblet. Teknikeren mente at kanskje hovedkortet måtte byttes også. I tillegg til det så fungerer det trådløse nettverket bare i første etasje, og ikke i andre. (Men det er kanskje den splitter nye routeren sin feil.)

 

Det er like før det rabler for meg. Jeg har hatt fem PC-er her hjemme de to siste månedene. Fem! Tre av dem har vært Dell Studio 15! Er det ikke det ene, så er det det andre. Og er det ikke det andre, så er det det tredje. Og er det ikke det tredje, så er det det fjerde. Sånn kan jeg nesten fortsette i det uendelige!

Lenke til kommentar
STYR UNNA!!!!

 

Det var en tekniker her i dag og byttet ut panelet. Men hjap det? NEI!!! Ikke i det hele tatt! Nøyaktig samme problem! Fy f sier jeg bare. Dell kan ikke lage PC-er! DENNE PC-EN BØR IKKE VÆRE I SALG!!! Som om ikke det var nok så har jeg også problemer med at det kommer en pipelyd fra maskina mens strømmen er tilkoblet. Teknikeren mente at kanskje hovedkortet måtte byttes også. I tillegg til det så fungerer det trådløse nettverket bare i første etasje, og ikke i andre. (Men det er kanskje den splitter nye routeren sin feil.)

 

Det er like før det rabler for meg. Jeg har hatt fem PC-er her hjemme de to siste månedene. Fem! Tre av dem har vært Dell Studio 15! Er det ikke det ene, så er det det andre. Og er det ikke det andre, så er det det tredje. Og er det ikke det tredje, så er det det fjerde. Sånn kan jeg nesten fortsette i det uendelige!

 

Ta tar jeg tipset ditt og styrer unna, virker som om det er fler som har det samme problemet som deg også. Egentlig litt rart at man fortsatt finner disse feilene på maskinene, da de har vært i salg en stund? Dell burde jo ha kunne utbedret dette til nå.

Lenke til kommentar
Kanskje du bare har dårlig karma? Min har fungert problemfritt så langt.

 

Ja, jeg begynner seriøst å lure på om det hviler en forbannelse over meg. Jeg kunne ha skrevet en tykk bok om alle problemene jeg har hatt. Jeg har hatt dataproblemer tidligere også. Hadde ei Toshiba-maskin for noen år siden som kostet mangfoldige tusen. Like før det endte med søksmål.

 

Sorry for at jeg er så sint folkens, det er ikke noe galt med dere, hehe. ;)

Lenke til kommentar

Har enda ikke fått min egen Studio 15, men sjekket litt rundt. Dersom du leser her:

http://en.community.dell.com/forums/t/1912...spx?PageIndex=5

 

får du litt mer hjelp og innsikt i problemets omfang, løsninger osv.

Håper eg slipper det greiene her...

 

Leste dette for en stund siden og tenkte egentlig at de trolig hadde ryddet opp i det, men slik ser det kanskje ikke ut. Lenken er trolig til samme tråd jeg leste tidligere, men jeg har ikke sjekket nøye, men det er samme problem i alle fall.

Lenke til kommentar

Hva dere enn gjør, ikke følg anbefalingen om å ta ut batteriet og holde inne "power" 30 sekunder! Det løser ikke problemet med touchknappene, og i tillegg har jeg mistanke om at det kan skade hovedkortet. Jeg har i hvertfall vært plaget med piping fra maskina etter at jeg prøvde dette (etter anbefaling fra Dell). Så nå kan det se ut som at jeg må bytte hovedkort også.

 

I dag fikk jeg i tillegg svart skjerm, og måtte restarte. Deretter fikk jeg beskjed om å kjøre et oppstartsreparasjonsprogram (eller hva det nå het) for å identifisere problemet. Da ble Windows gjenopprettet til et tidspunkt da alt fungerte. Må jeg bytte skjermkort også? Eller er det noe Vista-tull kanskje?

 

Se ikke bort ifra at dere ser meg på TV 2 hjelper deg snart. ;)

Lenke til kommentar
Det høres ut som noe Vista-tull.

 

Mulig at det er det. Windows ble gjenopprettet til et tidspunkt da alt fungerte, og da ble Avast antivirus slettet. Kanskje det var noe tull der? Disse gratis antivirus-programmene er ikke til å store på. Jeg har hatt vanvittig store problemer med AVG også. Har dere AVG og Vista, så slå for all del av en funksjon som heter Link Scanner. Den skaper bare trøbbel. Sidene vil ikke lastes, og nettet bare detter ut og kobler seg på hele tiden.

 

Nå vel. Jeg ringte til Dell i dag, og de sender en tekniker igjen i morgen for å bytte panelet (nok en gang) og hovedkortet. Håper at det løser seg da. Jeg gav forresten klar beskjed om at Studio 15/17 ikke bør være i salg, men alle de jeg har snakket med har selvfølgelig aldri hørt om dette. Jeg sa til han jeg snakket med i dag at det er det alle sier, men straks dere spør en kollega så får dere høre at jeg har rett og at dette er et kjempeproblem. Han jeg snakket med spurte en kollega og fikk høre det jeg nettopp hadde fortalt ham. Blir så oppgitt. Høyrehanda vet ikke hva venstrehanda gjør...

Lenke til kommentar

Nå har det vært en tekniker her og byttet panel og hovedkort. Men nå har jeg et nytt problem! PC-en fryser under oppstart av Windows. Eller rett etter oppstart. I tillegg får jeg svart skjerm rett som det er. Teknikeren ringte til Dell og fikk beskjed om at kjøleribba, prosessoren og begge minnebrikkene skal byttes.

 

Har sagt det før, sier det igjen:

 

STYR UNNA DELL!

Lenke til kommentar

Kjøleribba, prosessoren og minnebrikkene er nå byttet. Feilen er der fremdeles. Maskina fryser, eller skjermen blir svart. Så nå foreslår teknikeren å reinstallere Windows. Det betyr altså at jeg må installere alle programmer på nytt for...femte gang? Sjette? Har kommet ut av tellinga. Jeg reinstallerte Windows + alle drivere på de to maskinene jeg kjøpte på Elkjøp også. Det tok tre timer per maskin. Altså seks timer til sammen. Fikk veiledning av Dell per telefon, så jeg har snakket med dem i til sammen 6 timer ++ også.

 

Tror jeg hever kjøpet og kjøper denne i stedet:

http://www.expert.no/Product/Product.aspx?id=1283556

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...