Gå til innhold

Er denne bra nok som surround forsterker ?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er Onkyo HT-R340 ett bra valg ?? HT-R340

 

Har idag ett par Sonab Høyttaler. De drar ca 200W og har 3 stk 6.5" bass element og 1 stk 6.5 Mellomtone samt 3/4 Dome diskant. Tenker da og slenge på en center og ett par bak høyttalere. Litt usikker på om denne forsterkeren greier og dra det ??

 

Noen formening ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

En surroundreceiver til 1000,- som greier å drive høyttalerne dine brukbart! :ohmy:

 

Den blir ikke lett, du.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
En surroundreceiver til 1000,- som greier å drive høyttalerne dine brukbart! :ohmy:

 

Den blir ikke lett, du.

Nå burde du ha sjekket ut den onkyoreceivern. Den har ei strømforsyning på 360W, noe som er ganske nærme RX-663, som du skryter så mye av. Direkte oversatt betyr det at en forsterker til 4x prisen heller ikke greier å drive normale høyttalere? ;p

 

En tusenlapp for en surroundreceiver er ikke akkurat mye penger, men man mangler litt alternativer her, som f.eks pre-out for å kople på eventuell effektforsterker. Siden hdmi og de nye hd-formatene kom for fullt, så dumpes det surroundforsterkere på bruktmarkedene for slikk og ingenting. Bryr man seg ikke om den lille pluggen, så finner man alltids noe skikkelig bra for bare noen tusen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Nå burde du ha sjekket ut den onkyoreceivern. Den har ei strømforsyning på 360W.

Det var jeg ikke klar over, og legger meg selvfølgelig flat etter mine bastarde påstander. Mulig jeg har blitt preget av å ha lest alt for mange "sKal hA HjemmeKinO till 1500 krooner. Hvem anlegg??"-tråder. Strømforsyningen er selvfølgelig nok til å drive alt av "normale" høyttalere med greit headroom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...