Gå til innhold

Antivirus pakke for 1 server, 4 laptops og 2 stasjonære

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrote Norton 360 og legge inn ny antivirus programvare inkl brannmur med mer på samtlige maskiner i huset. Er på jakt etter noen gode råd i den forbindelse.

Jeg har 1 windows home server, 4 bærbare og 2 stasjonære i husholdningen.

Det er viktig at jeg har god beskyttelse da 2 av PCene er jobb PC'er med kritisk informasjon.

Men når det blir så mange lisenser er pakke løsninger også viktig iht. pris.

Har sett på Trend Worry-Free, men har ingen erfaring med den personlig. Ser at mange bedrifter har denne, også noen fylkeskommuner grunnet at den gjør en grundig jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt AVG i omtrent 3 år. Har kjøpt betalversjon med rootkit scanner og brannmur inkludert. Du kan jo se litt på den med det samme :)

Skrevet (endret)

Det som de som har litt peiling på denne delen av forumet bruker og anbefale er:

Antivirus: Avira Antivir (gratis)

Brannmur: Comodo Firewall eller Online Armor (gratis)

Spyware: SuperAntiSpyware eller Malwarebytes (gratis)

Du finner linker til alle disse i Den store sikkerhetsguiden v.2.

Endret av Pizzaen
Skrevet
Det som de som har litt peiling på denne delen av forumet bruker og anbefale er:

Veldig god tråd. Men jeg trenger fortsatt noen råd når det gjelder gode pakkeløsninger. Jeg betaler gjerne for å få en veldig god antivirus/brannmur løsning

Skrevet

Veldig god tråd. Men jeg trenger fortsatt noen råd når det gjelder gode pakkeløsninger. Jeg betaler gjerne for å få en veldig god antivirus/brannmur løsning

Når du sier pakkeløsning, mener du da ett alt-i-et program som har brannmur, anti-spyware og anti-virus i et program? ESET Smart Security er nok den beste pakkeløsningen du finner.

Men pakken jeg satt opp til deg tidligere med 3 programmer er mye bedre en noen pakkeløsning...

Skrevet

Når du sier pakkeløsning, mener du da ett alt-i-et program som har brannmur, anti-spyware og anti-virus i et program? ESET Smart Security er nok den beste pakkeløsningen du finner.

Men pakken jeg satt opp til deg tidligere med 3 programmer er mye bedre en noen pakkeløsning...

Ja, jeg tenkte på alt-i-ett-løsning. For mange applikasjoner på sikkerhetssiden blir også mere å administrere å lære seg. Tro helt sikkert oppsettet ditt er kjempebra, men minstemann i huset er 6 år og har en gammel bærbar PC osv. Tenkte at det enkleste blir det beste i dette tilfellet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...