Gå til innhold

Stabil overklokking stock E8400 - HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en E8400 prossesor som jeg gjerne vil overklokke litt. Problemet er at jeg bare har stock kjøler. Er det mulig å klokke til 3.5 ghz f.eks?

 

Jeg har et Foxconn X38a digital life hovedkort og 800 mhz mushkin ram som er 4 gb.

 

Er det noen programmer jeg eventuelt trenger som er nyttige? Jeg har Everest ultimate edition slik at jeg kan sjekke temps.

 

Noe som kan hjelpe meg med å finne noen gode instillinger?

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har en E8400 prossesor som jeg gjerne vil overklokke litt. Problemet er at jeg bare har stock kjøler. Er det mulig å klokke til 3.5 ghz f.eks?

 

Jeg har et Foxconn X38a digital life hovedkort og 800 mhz mushkin ram som er 4 gb.

 

Er det noen programmer jeg eventuelt trenger som er nyttige? Jeg har Everest ultimate edition slik at jeg kan sjekke temps.

 

Noe som kan hjelpe meg med å finne noen gode instillinger?

 

Takk på forhånd! :)

 

 

Fikk min e8400 til 3.6Ghz med stockkjøler, uten å øke spenningen. Gikk forøvrig greit det : o

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har en E8400 prossesor som jeg gjerne vil overklokke litt. Problemet er at jeg bare har stock kjøler. Er det mulig å klokke til 3.5 ghz f.eks?

 

Jeg har et Foxconn X38a digital life hovedkort og 800 mhz mushkin ram som er 4 gb.

 

Er det noen programmer jeg eventuelt trenger som er nyttige? Jeg har Everest ultimate edition slik at jeg kan sjekke temps.

 

Noe som kan hjelpe meg med å finne noen gode instillinger?

 

Takk på forhånd! :)

Du bør bruke orthos eller prime 95 for å teste stabilitet etter overklokking.

still opp NB bitte litt og sett cpu vcore til 1,25V, prøv fsb 360 først å teste stabilitet i 10 min cirka. Deretter hvis det er stabilt sett FSB til 400 å teste minimum i en halv time.

Hvis alt dette går lett så la den siste stabilitets testen kjøre i en time. eller eventuelt sette ned spenningen litt til jo lavere spenning jo bedre er det så lenge den er stabil ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ganske mye, men når du har fått hele toppen kobberfarget og bittelitt til bruker og holde.

Viktigste er at den bli helt flat, og det ser du med og legge på kjølepasta, så fester du kjøleblokka på og så tar du den av. Når du ser under så ser du jevn pastaen er:)

Jeg foretrekker tørrpussing, pga. hvis man bruker vann så blir risikoen litt større.

Bare pass på og dekk bakdelen på cpuen med den svarte coveret som følger med så tar du malerteip og tar over så du er sikker på at det ikke havner kobberstøv under.

 

Legg slipepapiret på et glass eller noe som er totalt flatt, teip fast hjørnene på arket. Ta en sprittusj og tegn en strek fra hvert hjørne så du kan følge med om du pusser beint, ta og legg cpuen ned på arket og dytt den opp og ned( ikke legg press på cpuen )

Snu den 90 grader for hver 20 "puss"

Blås av støvet etter hver 2 gang, så du minsker risikoen litt til.

Sånn fortsetter du til du er fornøyd ( til den er skinnende kobber bare )

bruk 600, 800, 1000 og 1200 papir.

Viktigste er at du har et grovt, et mellom grovt og et fint. At man må ha speileffekten er ikke nødvendig=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
ganske mye, men når du har fått hele toppen kobberfarget og bittelitt til bruker og holde.

Viktigste er at den bli helt flat, og det ser du med og legge på kjølepasta, så fester du kjøleblokka på og så tar du den av. Når du ser under så ser du jevn pastaen er:)

Jeg foretrekker tørrpussing, pga. hvis man bruker vann så blir risikoen litt større.

Bare pass på og dekk bakdelen på cpuen med den svarte coveret som følger med så tar du malerteip og tar over så du er sikker på at det ikke havner kobberstøv under.

 

 

Vet du hvor mye dette utgjør på tempen?

Lenke til kommentar
en nedgang får du uansett, det varierer. Q6600 jeg hadde gikk ned 10 grader, men Xeon 3120 gikk ned nesten 40..men den var skjev som en narkoman på plata.

Og E6300 gikk også ned ca.10 grader.

Det varierer hvor skjev den er, men at du får en nedgang er garantert så lenge du gjør det sikkelig=)

 

 

Hm.. Kanskje jeg skal prøve det ut med min gamle E8200 Cpu. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...