Gå til innhold

Telefon til en 7 åring?


Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at det ikke er snakk om at en på 7 år skal løpe rundt med en telefon til vanlig, men er snakk om en telefon som kan brukes en gang i blant når behovet er der.

 

Det jeg er ute etter er en enkel telefon som en kan ringe og sende meldinger med. Den må gjerne ha et og annet spill, men jo flere funksjoner jo mer tull blir det.

 

Om det er muligheter for å begrens hvilke nummer som kan ringes fra den så hadde det vært helt perfekt. Telefonen skal kun brukes en og annen gang når småen er ute å leker med venner og jeg har behov for å få henne hjem eller gi en beskjed, så altså ikke noe avanserte saker.

 

Så, til de av dere som har erfaring med mobil og barn i den alderen, kanskje dere kan dele deres erfaringer her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg så ville jeg gått innom noen butikker og spurt om de har noen billige kontanttelefoner på lager. Er som regel det beste for veldig unge brukere. Da får du som regel en enkel telefon med minimalt av dilldall på, samt at du får en kontantkort i pakken med eget nytt nr. Kan ligge på alt fra 500kr til 1500kr.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg tror noe særlig på denslags, men det finnes dem som mener strålig fra mobiltelefoner kan være skaldelig, spesielt for barn. Hvis du vil sikkre deg mest mulig så sjekk ut om telefonen du vurderer å kjøpe har høy SAR-verdi

 

Nå er det snakk om at den blir brukt 1-2 ettermiddager i uken når hun er ute alene med venner, så det er vel ikke helt det største problemet akkurat dette da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...