Gå til innhold

Den store, eneste (?) Longboard-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg bare har prøvd ekte longboard en gang og syntes det var grusomt. Menmen, det er smak og behag.

 

Jeg har et brett som jeg bruker til å cruise i byen med. Jeg tok rett og slett et gammel og slitt vanlig brett og satte store myke hjul på det. Funker som f**n i byen, med fordelen at man kan dra ollie opp kanter og over små hindre. I tillegg er det mye lettere å svinge med.

 

Hvis du allerede har en brukt plate og trukcker vil jeg anbefale å kjøpe noen 60 mm + hjul, med hardhet rundt 80a og sette det på brettet. Muligens må du bruke riserpads for å hindre wheelbites.

 

En ekstra fordel er også at man skiller seg ut fra alle wannabe hipstere på Grünerløkka som har longboard. :)

 

Får vel bare skrive under på stort sett alt som ble sagt her. Jeg kjører på et vanlig brett med myke hjul. 99% av alle de jeg ser med longboard i byen går med brettet under armen. De virker livredde for å skrape opp graphen eller å skitne til hjulene. Eller kanskje de bare ikke vet hvordan man bruker brettet. Det virker upraktisk som et helvete, tatt i betraktning at longboards suger på bykjøring uansett.

 

Men, jeg kunne gjerne tenkt meg å teste longboard downhill. Regner med at det er mindre wobblefaktor på et større brett. Det kan bli litt skummelt på et lite brett når det går fort.

 

Downhill video:

 

http://www.youtube.com/watch?v=C1a03xMy0MU

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har skaffet ett longboard av merket Roces. Jeg fant det ikke på nettet, så mer en det kan jeg ikke si, men er det noen som har noen erfaringer med merket?

Jeg har aldri stått på longboard før, men sto på skateboard for noen år siden. Gleder meg som en unge til veiene blir høvelig tørre så jeg kan kjøre.

 

Nydelig film

http://www.youtube.com/watch?v=kkviQ41u0eQ&feature=related

Endret av jubb
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

bestillte meg longboard rett før vinteren 2010-2011, bur på vestlandet så snøen skal ligge jævli lenge og... fekk kjørd 2 dager før snøen kom og ligge enda. kjøpte meg et cruisebrett, riviera hesher, ganske liten men morsom å kjøre på, Min lenke

 

faen, håper jeg ikke detter som desse her noen gang, ser for jævligt ut, sprenge nesten ryggen på betongkanten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...