Gå til innhold

RTS fra 2000 med tre raser og handel i fokus?


Anbefalte innlegg

Spilte et spill mens jeg studerte som jeg ikke husker hva heter. Det var et RTS hvor en hadde tre raser; noen dverg/ridder/mennesker, noen egypliknende greier med høyteknologi og undead liknende rase. Penger i spillet fikk man ved å sette opp handelkonvoier mellom byer og vertshus. Man hadde en sentral bygning man kunne videreutvikle, spillet endte om denne "hovedstaden" falt.

 

Hovedstaden kunne utvides med våpen, handels eller mat distrikter av forskeliige sorter, men man kunne ikke utvide før man nådde visse mål.

 

Enhetene var alt mulig rart, husker fra introen til spillet at det var en dverg i en robot som ble slått ned av en slags demon ting på en vindelbro inn til dvergenes slott. Mot slutten av spillet fikk man tilgang til "ultimate" enheter som var kolossale trege greier som stort sett skapte evig mye pes for fienden.

 

Spillet var i 3D og jeg spilte det rundt 2003 en gang. Tror også det var et strategisk valg før hvert brett om du ville angripe her eller der og hvordan du ville disponere styrkene dine på et verdenskart.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spillet var i 3D og jeg spilte det rundt 2003 en gang. Tror også det var et strategisk valg før hvert brett om du ville angripe her eller der og hvordan du ville disponere styrkene dine på et verdenskart.

 

Kom ikke dette ut i 2005/2006 ? :)

 

Det første Rise of Nations kom i 2003. Hadde dog mere vanlige units. Jeg testa Rise of Legends da det kom. Ganske fett spill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...