Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring fra Volvo XC70


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å bytte bil og volvo xc70 er en som kunne passe oss perfekt.

Regner med det blir en årsmodell 2001-2004

Vi skal ha bil med automatgir. Er det noen kjente problemer med automatkassa på volvo xc70?

Er det noen kjente problemer som en skal være obs på?

Finnes det noe bra volvo forum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volvo har aldri vært helt gode til å lage automatkasser. De girer tregt og har en tendens til å akkurat tåle kraften fra motoren og ikke noe mer, så chipping og slikt er fy-fy om du har Volvo automat. De har også diverse små problemer som for eksempel elektronikken. Den har en tendens til å gjøre litt som den vil, men dette er ikke krise. Trenger ikke å bytte kasse eller noe slikt men en liten verkstedstur blir det nok om det skjer.

 

Ellers er det greie biler. Kassen er jo solid og brukes fortsatt den dag i dag :)

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar så langt.

Kjente problemer, hadde vært fint om du kunne nevne noen slik at det blir litt mer håndfast. Det går jo ganske mange av disse så helt på tryne er det vel ikke?

 

Jeg vurderer egentlig mange biler men ender tilbake på xc70 hver gang vi ser på noe annet. Derfor er det ønskelig med erfaringer angående xc70, hvis det er en bil med masse problemer så styrer jeg unna. Er det derimot en grei driftsikker bil så kunne jeg tenke meg et eksemplar ala 2,4l diesel 2004 mod.

Lenke til kommentar

Dette med automatkasser er litt vanskelig å svare på. Hvordan tidligere eiere har behandlet den har nok endel å si, og ikke minst om det er utført service på den.

Jeg kjenner til en V70 AWD som har samme girkasse etter 400 000, mens en nyere XC70 måtte skifte allerede på 200 000. Det er også flere annonser på finn.no der man kan lese at girkassen er skiftet på relativt nye biler.

Det virker som om manuell er et veldig greit valg om man vil slippe unna problemer, men da må man jo gire selv. Dieselmotorene er derimot så sterke at man i stor grad kan sette den i 5./6. gir og la den være der.

 

Bilen er knallgod, med god komfort, nydelige seter og høy sikkerhet. Men om noe ryker er det en fryktelig dyr bil å holde i drift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...