Gå til innhold

Dinga lvl 80!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
poenget mitt her var at fyren manglet hit og expertise på gearet sitt , mens jeg hadde disse statsa.

Ja du har rett i at det er en fordel selvfølgelig, men du kan også være enig i at en dyktig fury war i mer eller mindre pvp gear kunne gruse det tallet der. jag kan sikkert trekke fram dusinvis av eksempler der folk i pvp gear har gjort mer skade enn folk i pve gear. Det betyr ingenting i det lange løp.

Det Grendel- sier er helt rett, folk sier man ikke må se på fargen etc, men stats. Det samme gjelder pvp og pve gear. Vi kan nok være enige i at en person i fult PvE gear trolig vil gjøre det bedre enn en like dyktig person i PvP gear. Om gearet har lignende standard, men det betyr ikke at diverse "pvp items" er ubrukelige til pve siden det er ment som pvp gear.

poenget mitt her var at fyren manglet hit og expertise på gearet sitt , mens jeg hadde disse statsa.

Har ikke en drit å si i heroics uansett

Blir jo helt feil å si at det ikke har en dritt å si, det er jo mobs på lvl71 og bosser på lvl72 der og da har hit noe å si + expertise også.

Selvfølgelig vil andre stats oppveie noe(strenght, crit, ap), men det er nok ikke så svart/hvitt som du skal ha det til.

Har ikke en drit å si i heroics uansett

Blir jo helt feil å si at det ikke har en dritt å si, det er jo mobs på lvl71 og bosser på lvl72 der og da har hit noe å si + expertise også.

Selvfølgelig vil andre stats oppveie noe(strenght, crit, ap), men det er nok ikke så svart/hvitt som du skal ha det til.

Er mer eller mindre svart/hvitt

Spot on.

Jeg spiller Warlock, og har med PvE gear (selv buffet) rundt 2200 spell power, 296 hit, 340 haste og 15-16% crit. Med PvP gear har jeg cirka 1850 spell power (selv buffet), 150 hit, 100 haste og 13% crit. Dersom Grendel virkelig mener å si at dette ikke utgjør en stor forskjell, så får du sjekke en gang til.

Jeg siterer Elitist Jerks:

10 spell power = 9.61 dps

10 haste rating = 4.09 dps

10 hit rating = 10.87 dps

10 crit rating = 3.64 dps

10 int = 1.00 dps

10 spirit = 2.88 dps

Spell power: 2200-1850 = 350 spell power = 336,35 DPS

Haste: 340-100 = 280 = 98,16

Hit: 296-150 = 158,7 DPS

Crit: 15.5%-13% = 2.5% = 9,1 DPS

Samlet: 602,31 DPS fra differansen i stats på utstyret.

Deretter kommer forskjell i Int og Spirit som jeg ikke har i hodet. Det er med andre ord stor forskjell på PvE og PvP gear.

Endret av AMD 4ever!

Denne diskusjonen startet jo med at trådstarter lurte på hvilket gear han måtte ha for å kunne komme med i en Nax 10 raid.

Å i det hele tatt foreslå pvp gear er jo dumt, hvorfor skal fyren som ønsker å raide bruke mange timer i BG/Arena for å skaffe pvp gear når han heller kan gjøre Heroics(eventuellt noen normal lvl80 først). Ved å gjøre pve vil han skaffe pve gear som er best for å gjøre nax + at han opparbeider seg pve erfaring som han ikke får ved å gjøre pvp.

Hvor er logikken med å bruke tid på pvp når det er pve som er målet?

Denne diskusjonen startet jo med at trådstarter lurte på hvilket gear han måtte ha for å kunne komme med i en Nax 10 raid.

Å i det hele tatt foreslå pvp gear er jo dumt, hvorfor skal fyren som ønsker å raide bruke mange timer i BG/Arena for å skaffe pvp gear når han heller kan gjøre Heroics(eventuellt noen normal lvl80 først). Ved å gjøre pve vil han skaffe pve gear som er best for å gjøre nax + at han opparbeider seg pve erfaring som han ikke får ved å gjøre pvp.

Hvor er logikken med å bruke tid på pvp når det er pve som er målet?

Siden PvP-gearet faktisk ofte er bedre en mye av det du får fra heroics vel.

Og PvE-erfaring av Heroics? ahhahaa

Jeg er dk og har ikke noe pvp gear bare en epic leg og det meste er blått og to tre items i grønt. Tror dere at hvis jeg hadde skaffa meg noen av disse som er her at jeg kanskje kunne fått en plass i Naxx 10 ?

Her finner du en ganske grei rangert liste over gear du kan få tak i før du blir med i raids, så følger du bare wowhead linkene og ser hvor du kan få tak i det...

http://elitistjerks.com/f72/t40538-pre_rai..._dps_gear_list/

Jeg vrir og vender ikke, men bare viser til dine påstander.

Og forskjell på spillerne i skills vil du bestandig ha. Men en som er god i pve stiller som regel ikke opp i pvp gear eller?

Kan du ikke bare innrømme at det er deler av PvP gearet som passer bra til PvE. Er bare unødvendig å kverulere så mye, han sier ikke at det er bedre med pvp gear generellt, men det er visse pvp items som er bedre enn flere deler man finner i heroics. Samme faen om det er ment som pvp eller pve gear, det er statsene som er viktige.

Endret av Christeven

Se tilbake på tbc, knuste t5/ZA folk mens jeg jogga rundt i 90% vengeful/mercilessgear og mercilessvåpen ;)

Var da fullt mulig å gjøre god dps med pvp-gear den gangen og er fortsatt det.

Bruker vel fire pvp-deler når jeg gjør naxx25 atm, de er mye bedre forhold til naxx10/25 delene fra pve jeg har til samme slots, tar den som er best, ikke den som er fra pve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...