Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst]ENG1002/ ENG1003 Engelsk


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg har fått vite hva jeg skal ha om i engelsk tentamen, men tror de har tatt det fra en eksamen oppgave. Så jeg lurer på om noen har tatt eksamen\tentamen før?

 

 

Preparation

People can disagree about all sorts of issues, and such differences of opinion are reflected in the news media as well as in literature and films.

Find examples from English-language news media, literature and/or films of disagreements about one or more of the following areas:

● international events

● social issues

● working-life issues and the presentation of workers

Bring the information you find to the examination. See the guidelines (“Informasjon til

forberedelsesdelen”) on page 2 of this document.

The English subject curriculum requires you to be able to:

● select and use content from different sources independently, critically and responsibly

● write formal and informal texts with good structure and coherence on personal, interdisciplinary and social topics

● discuss social conditions and values in various cultures in a number of English-speaking countries

● present and discuss international news and current events

● analyse and discuss a film and a representative selection of literary texts in English from the genres poetry, short story, novel and drama

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898
ENG1002/ ENG1003 --> google.no

Lykke til

 

Jeg har prøvd. Men det som er problemet at det har dukket så mange forskjellige prøver av ENG1002\1003, så jeg er veldig usikker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg lurer på om noen har eller funnet (nettet) en artikkel om skriv en tekst der du nevner de verdiene (altså moral, meninger) som er nødvendige for å få en god jobb innen et yrke du er kjent med eller ønsker. Læreren sa kanskje det kan dukke opp. Bedre om teksten er på bokmål.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har også fått denne oppgaven, etter min mening er den jævlig klønete og slitsom, men sånn får det være

 

Definisjon av Social Issues fra Wikipedia:

Social issues are matters which directly or indirectly affect many or all members of a society and are considered to be problems, controversies related to moral values, or both.

 

Social issues include poverty, violence, pollution, injustice, suppression of human rights, discrimination, and crime, as well as abortion, gay marriage, gun control, autism, and the teaching of evolution, and religion, to name a few.

 

Her har vi jo jævlig mye å ta av, så noe skal en vel klare å koke i hop :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...