Gå til innhold

BK: Nidaros Nixies


Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde satt opp en fotodag i studio for å få noen bilder til mappen min når jeg tenkte å søke litt skoler til høsten. Hadde totalt 31 personer innom og det ble tatt i overkant av 1500 bilder, hvor av jeg ble fornøyd med godt over halvparten. Burde vel kanskje hatt litt høyere "KPD", men men :blush:

 

Her er tre bilder av Linn Johansson som er medlem av Nidaros Nixies. Selv likte energien hun utstråler i bildene ved å gjennomføre de hopppene. Er det noen andre synspunkter på det? På det første bildet er jeg klar over at hånda hennes kom litt i veien for ansiktet. Vi prøvde noen ekstra hopp med hånda lengre ned, men det ble ikke helt det samme som det første bildet vi tok. På det andre bildet får hun hestehalen i ansiktet noe som forårsaker at hun kniper igjen øynene. Naturens gang. Bilde tre er et mer eller mindre helt vanlig skoleportrett. Skal jeg komme med noe selvkritikk her så kunne jeg gjerne ha kuttet det litt lengre ned for å fått med resten av logoen på toppen hennes.

 

 

post-31306-1237843782_thumb.jpg post-31306-1237843713_thumb.jpg post-31306-1237844053_thumb.jpg

 

Hun hopper forresten litt over en meter høyt, stillestående.

 

Resten av bildene fra fotoshooten min ligger på hjemmesiden min om dere er interesserte i å se mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De største problemene for meg blir; graderingen på bakgrunnen virker litt rar? og det ser ut som det er noen kanaler som har blitt litt sprengt der.. muligens i jpeg komprimeringa?

 

Ellers ser det ikke ut som du har helt kontroll over lyset som kommer bakfra;

På hoppebildet med foten forover, så blir den ene foten veldig lyst eksponert, og du får veldig mange hardeskygger på begge bena. ansiktet hennes blir også litt truffet av ett lysbakfra her? som er veldig hardt?

 

men dette er egenetlig mest ett problem på ansiktsbildet; sjekk highlighten på siden av nesen, den er ikke så veldig pen. og kinnet hennes lager en rar skygge på munnvika også, og det treffer også overkroppen endel. hadde du bare slått av det lyset bakfra ville dette blitt ett supert bilde! (evt. flytta det så det hadde truffet "rett")

ville godkjent det som skoleportrett engang om jeg hadde betalt for det.

 

litt uskarphet osv også, men tipper det er blitzene som ikke henger helt med, de fleste billig blitzene klarer ikke kjappe nok hastigheter til hopping osv (problem med det selv).

 

tror jeg så noen fra samme shooten din som var bedre på bloggen din (selv om de også led av problemer med lyset bakfra).

 

ikke meninga å være så veeeldig kritisk, men om jeg ikke husker feil så lever du sånn halveis av foto, og da burde jeg sette standaren høyere når jeg kommenterer enn de fleste andre her på akam =)

Lenke til kommentar

Første bildet gir meg absolutt ingenting da handen kommer for ansiktet og hun lager tydelig en grimase noe som jeg mener er meget viktig å få med.

 

Bilde nummer to er ganske bra og jeg syns ikke det gjør noe at fotene er såpass lyse, annet en at det blir kanskje litt vel overeksponert da teksten på sokkene blir veldig uklar.

Hårstrikket får en grønn-mann farge også noe som kunne ha vært justert litt.

 

Bilde nr 3 er som cruelphotography sier noe helt merkelig med nesa på..

Lenke til kommentar

@chris300: grisen :p

 

@cruelphotography: Jeg liker litt mer kontrast i bildene og synes litt harde skygger gjorde seg greit her. Kontroll på lyset er en annen sak. Holdt på i tolv timer, hadde 31 folk i studio den dagen, så det ble litt stress og fikk ikke til alt helt perfekt. Det er greit å få kvalitativ kritikk fremfor å bare si at bilder ikke gir man noe særlig uten særlig dypere begrunnelse.

 

@b-real: Grimasen var egentlig ikke så veldig viktig i det første bildet. Vi tok en del til bilder med samme hoppet, men hånda hadde en tendens til å havne på samme plass hver gang. Kanskje på grunn av at det var såpass innøvd. Å lyssette action er litt vanskeligere enn jeg hadde sett for meg. Kanskje hadde jeg fått skrudd ned venstrelampa litt om jeg hadde greid å se det tidligere, noe som ville gått utover lyset i resten av bildet. Det ble kanskje en smule for mye høylys på høyresiden hennes på portrettet.

 

@Carny: Det blir nok flere runder med henne i studio fremover :)

 

Til alle: Takk for god tilbakemelding og kritikk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...