Gå til innhold

får ikke bilde på skjermen (trenger hjelp fort! skal LANe!)


Anbefalte innlegg

Det høres desverre ut som CPU er gåen. Har du prøvd en annen CPU? Hvis det ikke er det kan det vere stabilitets problemer på HK som gjør at cpu, feks får for lite strøm. Hadde nesten samme problem med et hk, for 1 år siden, et ABIT KG7 og der gikk både cpu og hk til h"#¤%&/ Men det ordna seg etter ørten returer hos komplett. Jeg fikk nytt og bedre hk og cpu. Men det er jo bittert hvis du er på LAN, for det tar tid med returer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan ikke være at din pc får lite strøm..hva er din strømforsyning på(watt)du bør jo ha minst 300watt.

 

har 300W

 

Test også med en CPU fra noen andre

 

bytta med en kamerat. AMD xp2500+..funka ikke det heller

 

Du sitter på et LAN, sikker noen rundt deg med peiling som kan hjelpe.  

1. Ta ut alt, PCI, IDE sakene. Se om det funker.  

2. Test med et skjermkort og RAM fra noen andre.  

Funker ikke det, så er det vel hovedkortet?  

 

Har bare skjermkort,prossessor og minne inni nå (og selvsagt psu og hovedkort) og likevel fungerer det ikke.. har bytta ram og et annet skjermkort.. funker likevel ikke

 

skjermledningen ødelagt kan komme til "no signal"

 

har prøvd med en annen skjerm,samme resultat...

 

når e slo den på nå så bare piper den med jevne mellomrom..

sånn.biiiiiip...biiiiiip.. jævlig irriterende en grund....

Lenke til kommentar

høres ut som minne feil alså i følge bios kodene ...

ta ut alla brikkene og prøv med en og en se om du får noen andre pip da..

test med anne brikke fra en kompis eller no.

 

hovedkort ? er ikke helt sikker på dette men da mitt var gåent hørte jeg ikke piip i det heletatt.

 

minne tror jeg.

Lenke til kommentar

Bytte ram med en anne da? håper dette funker!! like kjipt da.. fikk delene idag og har gleda meg kjempe masse og skulle samtidig på LAN... kjipt når pcen ikke funker..

 

 

Men uansett! MAsse takk til de som har svart her!! har hjulpet meg kjempe masse !!

 

:woot:

Lenke til kommentar

forresten... nå har jeg prøvd mange forskjellige minnebrikke og fremdeles ikke noe bilde på skjermen... så da kan det ikke være minne-brikkene.. men hvorfor piper det sånn da??? skjønner ikke noen ting jeg :( men jeg sender hodekortet tilbake til komplett. nå skal e ha nytt som fungerer ellers så blir e sint :evil:

 

Og jeg må vel ikke betale da vel?

Lenke til kommentar

Har du testet med annet skjermkort ?

har du resatt cmos ?

 

 

du kan jo altids gjøre det vanskelig .. ta u alt bortsett fra minne cpu og skjermkort og starte opp da.. :shrug:

ellers har jeg f.. ikke snøring lenger begynner og slippe ut for ideer

men du kan jo prøve kjetils forslag med psu`en

 

hilsen håkon

Lenke til kommentar
OG det skjedde med meg da jeg mekket min PC. Da hadde vi suttet på for mange skruer under hovedkortet slik at de kom borti noe og krinsene ble "kortsluttet", men etter vi hadde demontert og fant ut det funket alt

 

DataVett regel nr23: Putt aldri skruer i munnen!

 

Hahahahaha :lol::lol::lol: . Jeg liker ikke å skrive bokmål fordi det er sideform, difor går eg herved over til nynorsk likeins vi lærer hjå skulen :woot:

Lenke til kommentar
OG det skjedde med meg da jeg mekket min PC. Da hadde vi suttet på for mange skruer under hovedkortet slik at de kom borti noe og krinsene ble "kortsluttet", men etter vi hadde demontert og fant ut det funket alt

 

DataVett regel nr23: Putt aldri skruer i munnen!

 

Hva er nr. 1-22+ 24->?

Lenke til kommentar

Er RAM'en av samme hastighet? (333,266,466 osv.) Du sa at du hadde nytt HK? Noen HK er ganske kresene på at RAM'en er av lik hastighet. Sjekk det. Hjalp en annen med samme problemet som deg, jeg ordnet det med å be ham sette RAM'en godt nedi , da mener jeg godt! :wink: Kan gjerne bruke litt kraft her. Ta ut en av RAM-brikkene og sett den som er igjen i andre slotter, å se om det funker. Men sjekk i manualen hva pipene betyr, se under "BIOS BEEP CODES" eller noe sånt.

 

Håper det er til hjelp!

Lenke til kommentar

Virker jo som om det meste er prøvd uten å bytte strømforsyning. Satte sammen en maskin ny maskin for en stund siden og prøvde alt mulig forskjellig til jeg ble sinnsykt irritert. Tenkte at det måtte være defekt hovedkort og sendte det inn. Fikk tilbake nytt og akkuratt det samme hendte. Ingen bilde på skjermen. Det viste seg å være defekt strømforsyning. Om du bytter strømforsyning og fortsatt får samme feil er det jo nesten bare hovedkortet igjen som det kan være noe galt med.

Lenke til kommentar

Tusen tusen tusen takk for alle svar!

 

Fikk ikke linka noe denne helgen.. men men.. uansett:

på slutten av lanet så ble e så dritt lei at jeg dro hjem og hentet mitt gamle hovedkort (baser på nvidia 220-chipset btw), dro tilbake igjen på lanet og koblet ut det nye og inn med det gamle.. siden hovedkortet er så gammel, taklet det ikke min cpu, men heldige meg: en kamerat av meg var villig til å låne meg hans cpu (en xp2400+ tbred B forresten :D:D digg). jeg koblet til mitt gamle hovedkort,minne og cpuen til kameraten min.. og gjett hva som skjer???? JO! det funker!!! Å som jeg har savnet den deilige oppstarts pipet.. ikke 2 pip ikke et sammenhengig pip men et deilig kort lite pip! og så! Som selve himmelen sto ibrand lyste skjermen opp i deilige farger, sort og hvit! åhhhh!!! deilig!!!

 

sånn. nå vet jeg det.. komplett har sendt meg ett defekt hovedkort og e må sende det inn for og få et nytt... ikke særlig gøy men det var deiligt å finne feilen etter maaaange timers strev!

 

offtopic: må jeg betale noe for å sende inn hovedkortet? det går vel på reklamasjon??

 

Igjen: tusen takk for alle svar! dere hjalp meg noe enormt

 

MvH

 

Andreas Westbye Pedersen

Lenke til kommentar

 

offtopic: må jeg betale noe for å sende inn hovedkortet? det går vel på  reklamasjon??

 

Andreas Westbye Pedersen

 

Hyggelig at du fant feilen :)

Nei, du skal ikke ha noen utgifter vedrørende en reklamasjon. Det står klart i forbrukerkjøpsloven at reklamasjon skal være uten kostnadder og ulemper for kjøperen. Det er noen butikker som endå ikke har fått med seg dette, og tror at det er kunden som skal betale retur. Men dette e helt feil, det er komplett som skal legge ut for frakt. (les på lovdata.no om du er interesert. Det er forbrukerkjøpsloven du skal følge, ikke kjøpsloven).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...