Gå til innhold

får ikke bilde på skjermen (trenger hjelp fort! skal LANe!)


Anbefalte innlegg

Heisan! har nettop satt sammen en ny pc..

 

Den består av

Abit NF7-s v2.0

AMD xp2800+ Barton

768mb ddram(256+512)

Geforce4 ti4600 128mb

168gb HD (80+80)

+litt annet stasj

 

Men så har jeg et problem! jeg får ikke noe bilde på skjermen!!!! det er ikke skjermkortet, for det har jeg brukt med den gamle pcen, og da var det ikke noe problem.. Hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan! har nettop satt sammen en ny pc..  

 

 

168gb HD (80+80)

Må bare spørre, men hvordan får du 80 + 80 til å bli 168?

 

Veit! sorry, men e skrev litt fort der ja.. kan du ikke heller hjelpe meg enn å pirke på skrivefeila? trenger seriøs hjelp nemlig!

 

noe som piper under oppstart?

 

ikke noe pip.. hardisken jobber litt og så stilner det.. bare viftene som lager lyd..

Lenke til kommentar

eatshorts : LMAO! :lol:

Spøk til side, som overnevnt kan det være RAM, ellers er det jo alltids en mulighet for at det er HK eller CPU. Uten pip er det lite å gå etter, med mindre du har noen form for indikator på hovedkort som kan gi feilmld. Dersom hovedkortet har jumpere kan du sjekke at alle disse står i rett posisjon (sorry, gadd ikke sjekke opp noe om HK før jeg skrev :wink: ).

Lenke til kommentar

Sjekk ram..

Sjekk for unødige skruer i kabinett ( en kompis skrudde i 8 skruer i sitt hovedkort, også der det ikke var beskyttelse mot kortslutning.. smalt godt i psu`n når han starta.. :lol: )

Hvis det ikke piper.. kanskje høytaleren står feil? :)

 

ingenting fungerer uansett - demonter hele driten, og monter omigjen:)

det gjorde jeg, og det fungerte :woot:

Lenke til kommentar

det er ikke ramen.. den bytta e ut med en kamerat sin.. har prøvd å tatt ut hardiskene og dvden..funka ikke det heller.. før e clera cmosen så stod det på skjermen "no signal" , etter e clera cmosen så er sjermen sort og lampa som ellers skulle ha vært grønn er nå oransj.. noe den vanligvis er når pcen er av.. jeg kan slå den på og ha den på i evigheter.. viftene snurrer fordet... det er heller ikke overoppheting.. har tatt på kjøleribba og den er kald..

 

er eneste mulighet nå og ta alt fra hverandre og sette det sammen igjen? eller har dere flere forslag?

 

Takk for raske svar forresten!! :smile:

Lenke til kommentar

forresten! e hadde glemt å koble i pc-høytaleren men nå ha e glort det... og når e skrur på pcen,og så lenge e har den på, så lager den en sån lang bzzzzzzzzz lyd..akkurat som om den skulle vært sprengt, hvis dere skjønner..nesten sånn grrrr lyd.. hva kan dette bety?

 

Vennligst hjelp meg! sitter på lan og det er lite kult og sitte her med den beste pcen som ikke funker.. og de andre sitter og spiller og har det kult!!! snufs... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...