Gå til innhold

Offer for juks?


Anbefalte innlegg

Mitt band var for noen uker siden med i en avstemning på nett der premien var spilletid på en lokal festival. Rivalene var mange, men av en merkelig grunn gikk en gjeng fjortisser av med seieren. Kan dette ha vært juks? Selvfølgelig litt bitter..

 

Lurer altså på hvordan en slik poll på nettet kontrollerer at en datamaskin kun kan stemme en gang. Registrerer den IP-adressen?

 

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt band var for noen uker siden med i en avstemning på nett der premien var spilletid på en lokal festival. Rivalene var mange, men av en merkelig grunn gikk en gjeng fjortisser av med seieren. Kan dette ha vært juks? Selvfølgelig litt bitter..

 

Lurer altså på hvordan en slik poll på nettet kontrollerer at en datamaskin kun kan stemme en gang. Registrerer den IP-adressen?

 

Takker for svar..

 

 

Ja, Men Det Kommer litt an på ossen "poll" det er

Lenke til kommentar
Mitt band var for noen uker siden med i en avstemning på nett der premien var spilletid på en lokal festival. Rivalene var mange, men av en merkelig grunn gikk en gjeng fjortisser av med seieren. Kan dette ha vært juks? Selvfølgelig litt bitter..

 

Lurer altså på hvordan en slik poll på nettet kontrollerer at en datamaskin kun kan stemme en gang. Registrerer den IP-adressen?

 

Takker for svar..

 

 

Ja, Men Det Kommer litt an på ossen "poll" det er

 

 

*klappklapp* Kjempesvar..

Her er en link hvis det sier noe mer: http://www.raumarock.com/index.php?option=...0&Itemid=47

Lenke til kommentar
Mitt band var for noen uker siden med i en avstemning på nett der premien var spilletid på en lokal festival. Rivalene var mange, men av en merkelig grunn gikk en gjeng fjortisser av med seieren. Kan dette ha vært juks? Selvfølgelig litt bitter..

 

Lurer altså på hvordan en slik poll på nettet kontrollerer at en datamaskin kun kan stemme en gang. Registrerer den IP-adressen?

 

Takker for svar..

 

 

Ja, Men Det Kommer litt an på ossen "poll" det er

 

 

*klappklapp* Kjempesvar..

Her er en link hvis det sier noe mer: http://www.raumarock.com/index.php?option=...0&Itemid=47

 

Du trenger ikke være sånn, prøver bare og hjelpe deg :S, Men anyways det er ikke noen poll og stemme på, så ingen kan dømme det, du kan jo spørre webmaster der osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om pollen registrerer deg som bruker ved hjelp av cookies, så er det bare å slette cookisen og stemme en gang til.. MAO det er fullt mulig å jukse.

En annen måte er å registrere ipadresse, men dette er ikke lurt da mange brukere kan dele samme offentlig ipadresse.

 

Det er ikke første gang i historien at juksing ved internettpolls har blit utført her i landet. Alte Antonsen ble vel kåret til norges sexieste radiomann ved god hjelp av noen studenter på NTNU...

 

Så lenge ikke denne konkuransen går under norsk lotteritilsyn sine regler, så er det vel bare å nederlaget med fatning... Ingenting av det jeg skriver her kan brukes som argumenter i en eventuell tvist...

Lenke til kommentar

Jadda, juksing i slike konkurranser er veldig enkelt. Jeg sendte mail til noen som drev en slik konkurranse for ikke lenge siden, de brukte cookies for å markere maskinen.

 

Red.: De var ikke klar over problemet.

 

Nå kan det jo hende at disse "fjortisene" rett og slett er flinkere enn dere, spiller musikk flere liker, eller ganske enkelt har en veldig interessert vennekrets. :)

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...