Gå til innhold

Snustråden v7.0 - the real deal! LES REGLENE I FØRSTEPOST!


Anbefalte innlegg

Skal på Roskilde til sommern. Får jeg kjøpt snus i Danmark? Eller må jeg drasse med meg et tårn eller noe?

De selger mest bake i Danmark, har ikke sett noe annet enn General Løs og Grov snus(Løs). Muligens har jeg sett Grov Snus porsjon, men er ikke så fan av den så jeg kjøpte den ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen ^^

Jeg skal skaffe meg en ny boks med snus og vet ikke hvilken jeg skal velge osv ... :S

Jeg har prøvd før , men det er ikke mye ;S TIl sammen har jeg hatt 3 bleier med General Original , 2 bleier med general Sterk ( Litt for sterk nå i starten syntes jeg :S ) og 1 bleie med General White Portion... Nå skal jeg som sagt ut og få tak i en til ... Da lurer jeg på : Burde jeg ha Portion eller Løs? Hvilken portion/løs burde jeg gå for her i starten? PS: Jeg likte ikke General Original så godt :O Vet nesten alle syntes det er himmelen i starten , men funka ikke helt for meg ... Noen tips ? :)

 

General Løs, grovsnus løs, Röda lacket løs (letteste å bake noen sinne)

Av portion kan du prøve; Camel portion, 01 (for å være ærlig har jeg ikke prøvd den, men siden 02 er ganske god så tenker jeg 01 er god i starten), og siden du ikke likte general portion så kommer jeg ikke på flere gode portion-startsnuser i farta.

Løs snsu er desidert mye bedre enn portion snus, bare mindre praktisk i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen ^^

Jeg skal skaffe meg en ny boks med snus og vet ikke hvilken jeg skal velge osv ... :S

Jeg har prøvd før , men det er ikke mye ;S TIl sammen har jeg hatt 3 bleier med General Original , 2 bleier med general Sterk ( Litt for sterk nå i starten syntes jeg :S ) og 1 bleie med General White Portion... Nå skal jeg som sagt ut og få tak i en til ... Da lurer jeg på : Burde jeg ha Portion eller Løs? Hvilken portion/løs burde jeg gå for her i starten? PS: Jeg likte ikke General Original så godt :O Vet nesten alle syntes det er himmelen i starten , men funka ikke helt for meg ... Noen tips ? :)

 

General Løs, grovsnus løs, Röda lacket løs (letteste å bake noen sinne)

Av portion kan du prøve; Camel portion, 01 (for å være ærlig har jeg ikke prøvd den, men siden 02 er ganske god så tenker jeg 01 er god i starten), og siden du ikke likte general portion så kommer jeg ikke på flere gode portion-startsnuser i farta.

Løs snsu er desidert mye bedre enn portion snus, bare mindre praktisk i mange tilfeller.

 

 

Ja, general er ikke helt forferdelig så du kan bare komme med dem du ikke gadd og nevne osv .. Men jeg går på skolen og der får vi ikke lov og snuse osv ... Så da lurte jeg på om det var noen snuser som var lettere og gjemme under leppa enn andre? Btw: Hva smaker Röda lacket løs ? :)

Lenke til kommentar
Hei alle sammen ^^

Jeg skal skaffe meg en ny boks med snus og vet ikke hvilken jeg skal velge osv ... :S

Jeg har prøvd før , men det er ikke mye ;S TIl sammen har jeg hatt 3 bleier med General Original , 2 bleier med general Sterk ( Litt for sterk nå i starten syntes jeg :S ) og 1 bleie med General White Portion... Nå skal jeg som sagt ut og få tak i en til ... Da lurer jeg på : Burde jeg ha Portion eller Løs? Hvilken portion/løs burde jeg gå for her i starten? PS: Jeg likte ikke General Original så godt :O Vet nesten alle syntes det er himmelen i starten , men funka ikke helt for meg ... Noen tips ? :)

 

General Løs, grovsnus løs, Röda lacket løs (letteste å bake noen sinne)

Av portion kan du prøve; Camel portion, 01 (for å være ærlig har jeg ikke prøvd den, men siden 02 er ganske god så tenker jeg 01 er god i starten), og siden du ikke likte general portion så kommer jeg ikke på flere gode portion-startsnuser i farta.

Løs snsu er desidert mye bedre enn portion snus, bare mindre praktisk i mange tilfeller.

 

 

Ja, general er ikke helt forferdelig så du kan bare komme med dem du ikke gadd og nevne osv .. Men jeg går på skolen og der får vi ikke lov og snuse osv ... Så da lurte jeg på om det var noen snuser som var lettere og gjemme under leppa enn andre? Btw: Hva smaker Röda lacket løs ? :)

 

 

 

 

Sier bare et ord, Catch. Det er den perfekte nybegynner snus. Begynte selv med den og ble forelska med en gang.

Lenke til kommentar
Sier bare et ord, Catch. Det er den perfekte nybegynner snus. Begynte selv med den og ble forelska med en gang.

 

 

Hvordan smak er den i forhold til general original , sterk og white?

 

Btw: Kan du/dere legge til hvor sjeldne/vanlige dem er rundt i butikker ? :D

Endret av Tr4x
Lenke til kommentar

de fleste typene som er nevnt her er ganske vanlige, men hvis de ikke har den du er på jakt etter er det vel ikke noe stress å gå videre til neste butikk. når jeg leser her ser jeg att du er en nybegynder.. jeg vil advare deg! ikke begynd med snus, det er dyrt og det skader helsen. jeg angrer på att jeg begynte men klarer ikke å slutte etter 3 år med snus. stop før det er forsent!:)

Lenke til kommentar

skal du ha ein snus som nesten ikkje viser(henviser til skule), så er 02 fin. Den har ein avlang form som legg seg fint langs leppa. Denne skal visst og renne mindre, men dette blir individuelt. Eg har ein fel uvane med å "smake" på snusen, ved å dytte tunga borti den heile tida, dette gjer at den renner fortere.

 

Ellers så er white portion fin med tanke på renning.

 

Men spør du meg kva eg synes er best av portion og løs; LØS. Den beste løs snusen å begynne med i "lære seg å pakke snus-fasen" er nok Röda Lacket som eit par her har nemnt.

Denne kan du omtrent slenge i bakken og få ferdigpakka klyper utav. :p

 

Men vil du bli flink til å pakke (all)snus ( :p ), er det lureste å gå rett på meir krevande type, som General Løs eller Grov Snus.

 

Er og meir smak av Løssnus. Eg føler vel egentlig, men dette er opp til kvar enkelt, at portion blir litt falskt på ein måte. Det virker så kunstigt og du får ikkje den følelsen av å ha ei mjuk klype som river litt

og gjev frå seg ein god tobakkssmak.

 

 

Zaltatov :)

Lenke til kommentar

Tror du skal starte med porsjon. 01 en har en fin avlang form, renner lite og har liten styrke. Den smaker vel ikke så mye heller. Ellers så er Skruf Orginal en solid snus som jeg har snust endel i min tid. Som nevnt over er det mange som liker Catch også, selv går jeg fort lei, men det er smakssak. Anbefaler Catch Ecalyptus(spellcheck anyone? :p), Lakrisen smaker drit spørr du meg :)

Lenke til kommentar
jeg vil advare deg! ikke begynd med snus

Slenger meg på her. Jeg personlig angrer meg ikke for at jeg begynte å snuse, men jeg ville hatt nevneverdig bedre økonomi om jeg ikke hadde gjort det. Slutte er ikke noe problem så lenge jeg enten ønsker det eller må, noe jeg tviler på at noen gang kommer til å skje.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Ifølge nettstedet til Skruf så har de ingen Skruf Ekstra Sterk, bare de samme gamle.

 

Skruf Sterk White (pose)

Skruf White Original (pose)

Skruf Løs (løs)

Skruf Tranebær (pose)

Skruf Sterk (pose)

Skruf Original (pose)

 

Men det kan hende at jeg tar feil, vennligst post ett bilde av boksen din.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...