thamule Skrevet 22. mars 2009 Skrevet 22. mars 2009 Sliter litt med avspeling av hd-materiale. Når eg spelar av Pirates of the caribbean i 1080 hakkar lyden og bilde glir ikkje jamnt heller trur eg. Når eg såg Saving Private Ryan i 720 forskyvde bilde seg frå lyden. Kodek: cccp Spiller: Windows media player/media player classic. OS: Windows Xp Antivirus: Avira Pc: Acer Aspire 5671 AWLMi(Intel Core duo T2050 1,6GHz 533MHz 2MB L2 cache, ATI Mobility Radeon X1600 128MB/ 512MB Hypermemory, 1 gb DDR2 RAM. Kva bør eg gjere for å undersøke kva som er feilen? Har kjørt gjennom CCleaner btw.
Tetanus Skrevet 23. mars 2009 Skrevet 23. mars 2009 Hvordan har du satt det opp? Bruker du begge kjernene til å dekode? -Tet
thamule Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Skrevet 23. mars 2009 (endret) Nei, eg anar ikkje korleis eg gjer dette. Explain please? I windows oppgavebehandling ser eg at cpuen ligger på mellom 60 og 70% Endret 23. mars 2009 av thamule
Tetanus Skrevet 25. mars 2009 Skrevet 25. mars 2009 Beklager sent svar. Det kan være at du rett og slett ikke har nok cpu kraft til å vise 1080p. 720p burde alikevel gå greitt. For å sette antall kjerner: If you have a dual/quad core CPU, in ffdshow video decoder configuration, under Decoder options, set the Number of decoding threads to the number of processor cores you possess, as it defaults to 1 (no multi-threading). Lykke til! -Tet
thamule Skrevet 25. mars 2009 Forfatter Skrevet 25. mars 2009 Beklager sent svar. Det kan være at du rett og slett ikke har nok cpu kraft til å vise 1080p. 720p burde alikevel gå greitt. For å sette antall kjerner: If you have a dual/quad core CPU, in ffdshow video decoder configuration, under Decoder options, set the Number of decoding threads to the number of processor cores you possess, as it defaults to 1 (no multi-threading). Lykke til! -Tet Den stod på 2. Så da er eg like langt. Får prøve å ta ein reinstall av windows og sjå om det kanskje kan hjelpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå