Gå til innhold

Jeg vil lære meg et instrument!


Quasir

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 16 år gammel gutt som ønsker å lære seg et instrument. Jeg har lenge tenkt på dette (I flere år faktisk), men det har liksom aldri blitt noe til det. Vi har en såkalt Kulturskole nær der jeg bor. Jeg har lenge ønsket å lære meg et strykeinstrument, spesielt bratsj, men er jeg for gammel for å lære det? Jeg snakket med musikklæreren min, som sier at det er alt for sent for meg på den slags instrument og at det er bedre å prøve seg på fiolincello (eller bare cello, some det er populært kalt). Jeg søkte litt rundt omkring og leste om fiolincelloen og den virker som et grusomt makkverk å holde ved like og transportere. Hva er deres tanker på emnet? Er jeg for gammel for å lære meg det instrumentet jeg helst vil lære?

 

På forhånd takk!

 

Ærbødigst

 

Quasir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke helt se for meg at det skal være for sent. Det krever bare disiplin og stor egeninnsats. Du kan jo ringe eller sende mail til Barrat Due og høre hva de sier. De bør kunne komme med et skikkelig svar. Min mor har gått der, og to i slekten min er forelesere der; en på fiolin og en dirigent.

Lenke til kommentar

Vel, eg er 20. Og får til ok lyd på ein bratsj. Til og med teknikker bratsjmannen i familien har problemer med.

 

So med litt disiplin og stor egeninnsats so kan du klare det! Og er ein litt musikalsk i utgangspunktet so burde det jo eigentleg ikkje vere noko problem.

Lenke til kommentar

Quasir, det kommer selvsagt an på hva som er målet ditt. Skal du bli profesjonell musiker å leve av dette? Isåfall er du nok for sent ute, men man skal aldri si aldri. Hvis du har nok dedikasjon og viljestyrke, kan man utrette masse.

 

Finn ut hvilket instrument du vil lære deg. Et instrument som du liker.

 

Hva slags musikk liker du, foretrekker du lyse eller dype toner, er du ute etter et melodi-instrument eller et akkordinstrument.

 

Hvorfor bratsj?

 

Gitar er dritkult! Men det er min mening. Ikke velg et instrument som du nøyer deg med. Velg et instrument som du virkelig elsker av hele ditt hjerte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...