Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tuning av B8 A4 2.0 TDI Quattro..


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Får min nye A4 iløpet av få uker, men er gira på å øke effekten av denne litt. Har sett litt på BSR sine forskjellige tuning muligheter, og de har noe som heter PPC (tror ikke denne er tilgjengelig for B8 A4 enda) og serielltuning. Det siste er at de kobler seg til ECU via serviceporten i bilen og omprogramerer. Vet noen av dere hva som evt. er tilgjengelig der ute, og som er anerkjent? Vil ikke ha noe ræl som ikke funker. Vil også ha noe som gutta på Audi ikke finner og henger seg opp i, da de har blitt helt hysteriske for tuning de siste årene.. BSR er de jeg har sett på nettet som leverer mest effekt (191hk) av de jeg har funnet.. Har sett på TS og bl.a. Dahlback, men synes det virker som de henger noe "etter"..

 

Noen der ute som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisan.

 

jeg har tunet 3 audier hos www.ultimo.no har ikke hatt noe prob.

den første var en audi A6 1,8 T 2001 mod

andre var audi A6 1,8 TQ 2004 mod

og den siste som jeg har nå er audi A4 1,9 tdi. 2006 mod

hvis du har automat gir på bilen så chipper de kassa også.

 

funker kjempebra

Lenke til kommentar
hvis du har automat gir på bilen så chipper de kassa også.

Dersom du har en kasse som mekanisk er designet for et max moment på 280, og du ved å chippe motoren øker fra for eks 250 til 350, hjelper det ikke å chippe kassa. Den tåler fortsatt ikke mer enn 280, og vil dermed bli belastet med mer enn den har godt av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

 

Får min nye A4 iløpet av få uker, men er gira på å øke effekten av denne litt. Har sett litt på BSR sine forskjellige tuning muligheter, og de har noe som heter PPC (tror ikke denne er tilgjengelig for B8 A4 enda) og serielltuning. Det siste er at de kobler seg til ECU via serviceporten i bilen og omprogramerer. Vet noen av dere hva som evt. er tilgjengelig der ute, og som er anerkjent? Vil ikke ha noe ræl som ikke funker. Vil også ha noe som gutta på Audi ikke finner og henger seg opp i, da de har blitt helt hysteriske for tuning de siste årene.. BSR er de jeg har sett på nettet som leverer mest effekt (191hk) av de jeg har funnet.. Har sett på TS og bl.a. Dahlback, men synes det virker som de henger noe "etter"..

 

Noen der ute som har noen tips?

 

ta en kikk på www.chiptuning.com , de leverer et system som kobler seg både på turbotrykksensor og railtrykksensor som gir et godt resultat. Enkelt å ta av og på, legger ikke igjen "spor"..

Funka bra på min 09 A4 2.0 TDI 143hk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...