Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Check cabel signal"


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har et problem med pcen min, når jeg starter den får jeg ikke bilde opp på skjermen, bare "Check cable signal" kommer opp. Noen som vet hva som må til for og fikse dette?

 

(Det er ikke noe gale med skjermkort eller skjerm, ettersom jeg har prøvd x antall varianter)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Har et problem med pcen min, når jeg starter den får jeg ikke bilde opp på skjermen, bare "Check cable signal" kommer opp. Noen som vet hva som må til for og fikse dette?

 

(Det er ikke noe gale med skjermkort eller skjerm, ettersom jeg har prøvd x antall varianter)

 

Denne feilmeldingen får du når skjermen ikke mottar signal fra pc'n. Mange skjermer har både VGA og DVI inngang. Vær sikker på at du har valgt korrekt inngang på skjermen.

 

De fleste skjermkort i dag har to utganger. I utgangspungtet skal begge fungere men de kan slås av og på i softwaren så test begge.

 

Sjekk kabelen eventuelt bytt kabel

 

Trekk ut strømkabelen på skjermen ca 1/2 time. Det kan hende at skjermen "henger".

 

Hører du at maskinen jobber (hardisken) når du slår på pc'n?

Lenke til kommentar
Funka ikke det heller, står forøverig "Check signal cable" ikke "Check cable signal".

 

Selve teksten på feilmeldingen kan variere fra modell til modell og fra merke til merke. Men meningen er den samme: Skjermen får ikke signal fra pc'n.

 

Jeg har skiften kabel til pc'en så er nok ikke den.

Hardisken jobber ikke så veldig hardt, nei.

 

Når du starter makinen SKAL harddsiken jobbe nærmest kontinuerlig helt til Windows har startet opp (Windows skal starte selv om skjermen ikke er koblet til eller ikke fungerer). Feilen din ligger nok i maskinen. Sjekk følgende:

 

1 Sitter skjermkortet skikkelig i sokkelen?

2 Sitter ramen skikkelig i sokkelen?

3 Reset bios

4 Prøv med et annet skjermkort

5 Prøv å starte maskinen med kun hovedkort, prosessor, en rambrikke tilkoblet (+skjermkort

hvis du ikke har onboard kort du kan teste med)

Endret av jhbamse
Lenke til kommentar
Tror alt skal sitte skikkelig i sokklene, har prøvd med 3x forskjellige skjerkort.

 

Funker ikke nå heller.

"Tro" gjør man i kirka. Når man feiløker på data funker det dårlig ;-) Ta ut alle komponentene og sett de i på nytt igjen slik at du er SIKKER på at alt er 100% på plass.

 

Har du gjort resten av det jeg listet opp?

Hvis du har mulighet kan det også være en ide å prøve med en annen cpu også.

 

Kommer det pipelyder fra maskinen?

Hvis ikke kan du koble en liten høytaler til "spaker" tilkoblingen på hovedkortet (ikke høytaler utgangen på lydkortet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...