Gå til innhold

Koble keyboard til FL Studio (PC) | Trenger starthjelp


Requi

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig int. i musikk og musikklaging, og holder på å lære meg Fruity Loops (FL Studio) etc. Så har jeg 2 stk keyboard's i huset, og lurer på hvordan (eller om) det er mulig å koble de til PC'en?

 

Det lille gamle keyboardet mitt (CASIO SA-21) har et Phones/Output hull på baksiden.

Det store som er nyere enn det gamle (Yamaha Portable Grand DGX-300) har Midi-In/Out, Foot Switch og Phones/Output på baksiden.

 

Gjerne kom med linker til ting jeg eventuelt må ha, og si om det bare er plug and play eller hva som må gjøres for at dette skal fungere. Jeg tror ikke jeg har noen ledninger fra før, utenom strøm-ledningene da ofc.

 

Tusen takk på forhånd,

//Requi

Endret av Requi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Keyboardet må enten ha en midi in/out eller en usb-midi. Midi gjennom usb kabel er standard på de fleste nye modeller. Ser ut som om Yamaha Portable Grand DGX-300 er det eneste som kan kobles til. Da må du kjøpe en midikabel, og siden pc'n din sikkert ikke har midi-inngang så må du kjøpe en sånn med midi på den ene enden og usb på andre ( litt hybrid ), de fleste musikkforetninger har en sånn.

 

Dette er det du trenger da pc'n din sikkert ikke har en midi inngang, da er det bare å plugge i usb'n:

dt_items_185425.jpg

 

Om det er plug and play kan jeg ikke svare på, installerte en driver for Roland'n min, og husker ikke om det bare var for å få velocity etc. til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...