Gå til innhold

Dell Studio XPS 16 tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy f§%*, fikk beskjed fra Dell i dag om at maskinen (Studio XPS 16) min har fått ny leveringsdato.

Bestillingstdato: Nov 18 2009, første leveringsdato: Dec 14 2009, ny leveringsdato: Jan 25 2010. Selgeren sa at leveringstid var rundt 2 uker, derfor ble jeg litt skuffet da jeg så at estimert leverinstid var nesten 4 uker. Men den nye leveristdatoen er jo helt utrolig! Ville aldri bestilt maskinen om jeg hadde visst at leveringstiden var over 2mnd'er. PCn er jo nesten utgått på dato når jeg får den :hrm:

 

Er det noen andre som har bestilt Studio XPS 16 etter 18. nov? Når er estimert leveringsdato?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kva merke er det på SSD-diskane som Dell har? Tenke at ein SSD-disk er ein god kombinasjon med i7, men om dei er ein sikkelig dårlig no-name sak så hjelpe jo ikkje det heller noko.

 

Tror de leverer samsung SSD, det var i alle fall det de fortalte meg.

Skrevet

Bestilte for fem minutter sidan, og det står leveringsdato 24 Januar. Men han fyren eg prata med sa at det som sto som leveringsdato ikkje nødvendigvis kom til å stemma. Var visst noko styr med tv-tuners etc etc.

 

Eg veit ikkje, det kan jo vera noko han fant på, eller det kan stemma. Han meinte eg kunne barbera av 14 dagar på leveringsdatoen. Han kunne skriva at det hasta på bestillinga mi viss eg ville.

Skrevet
Bestilte for fem minutter sidan, og det står leveringsdato 24 Januar. Men han fyren eg prata med sa at det som sto som leveringsdato ikkje nødvendigvis kom til å stemma. Var visst noko styr med tv-tuners etc etc.

 

Eg veit ikkje, det kan jo vera noko han fant på, eller det kan stemma. Han meinte eg kunne barbera av 14 dagar på leveringsdatoen. Han kunne skriva at det hasta på bestillinga mi viss eg ville.

 

 

Ringte du og snakket med en svenske? Jeg bestilte hos Johan Noren. Han var virket veldig grei, men det hjelper jo lite når Dell likevel har utsatt maskinen og trenger 2 måneder for å skru den sammen. Litt rart at du som nettopp har bestilt har estimert levering før meg.

 

Får vente å se hva ordreservice sier (sendte de mail i dag). En ting er sikkert og det er at jeg ikke venter 2 måneder på datamaskinen, da kan jeg like godt avbestille å se etter bedre tilbud.

Skrevet

Prata med ein svenske ja, trur det var han ja.

 

For min del gjer det ingenting om eg må venta til januar då eg er i Spania til februar, men eg skjønne at du ikkje gidde å venta så lenge.

Skrevet (endret)

Min har pixel feil men er vist ikke noe de vil gjøre med det. Er 4 pixels som er død omtrent midt på skjermen og det irriterer meg noe helt sinnsykt.

 

Pixel garantien til DELL går bare på 6 døde (svarte) pixels eller mer. FORBANNA irriterende og ikke fornøyd i det hele tatt..

 

Valgte den her pga. "superskjermen" og det er jo bare helt fantastisk gøy når det er 4 døde pixels midt på skjerm som ødelegger hele opplevelsen. Må psyke meg opp for å greie å bruke pcen og gjøre alt for å ikke fokusere på området der det er døde pixels. Vondt i hodet etter hver gang jeg bruker den.

Endret av vegards
Skrevet (endret)

Det er jevlig kjipt. Spesielt hvis det er RGBLED skjermen du mener. Det koster jo en liten formue bare for den "oppgraderingen". Hvis du har den uhell garantien er det bare å ha en liten "ulykke" med skjermen :!:

Endret av Mr-Johnsen
Skrevet

Ja, Johan er den eneste som foreløpig har gitt meg god service. Han Martin fra live chatten er helt håpløs, og de andre klarer aldri å svare "innen 24 timer", på henvendelser via mail. Har også opplevd at de ikke engang svarer på mail.

 

Men er vel bare selgeren(e) som behøver å yte service, fordi når man allerede har kjøpt varen så driter de i deg. :nei: Kanskje litt slemt å si det, men det er slik jeg føler det.

Skrevet

Vegards: Har du kontaktet kundeservicen? vist du fortelle om problemet klare dem å lage ein løsning. Eg har faktisk ikkje hat problem med Dell skjerm, men har hatt andre små probleme med ny maskin der at dei var vilige å bytte maskin eller andre løsninger som er bra for kunden og dell.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har en aning om hvor på dell sia jeg skal hendvende meg når jeg trenger nytt strømadapter? Jeg har nokk feil adapter og det fucker opp maskina mi

Skrevet

Her finner du dell lader for Studio XPS 16

 

Link

 

Men igjen vist du har feil lader til din dell maskin kontakt kundeservice og få dem til og sende ein ny lader. Du skal ikkje betale ekstra for at strømadaptere er øydelagt eller motatt "feil" adapter.

Skrevet

Oj! Etter et halvt år med maskinen fant jeg nettopp ut at touchpaden støtter multitouch-gestures. :D

Jaja, kan bare si at den ikke brukes mye :p (touchpaden altså)

  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei og Godt Nytt År !

Jeg er en av de som lurer på å kjøpe denne maskinen. Jeg skal i hovedsak bruke den til foto-editering, og kansje også video redigering. Det er skjermen (RGBLED)som lokker her altså.

Spørsmålene er som følger :

 

1. Vil jeg merke noen forskjell på maskinen om jeg velger 4 - 6 eller 8 GB ram ?

2 Hvordan er det med SSD og antall overksrivninger ? Er dette blitt et "ikke tema" ?

3. Vil maskinen bli mindre varm hvis man velger SSD ? Er det ideelle å ha OS på SSD, og så en harddisk i tillegg ?

Skrevet

Som mrluni sier holder 4gb bra, men sjølvsagt i tunge redigeringsprogram vill du merke minnemangelen men ellers vill du ikkje merke forskjellen.

 

Ja det er eit tema angånde maks antall overskrivinger ein SSD kan tåle, vertfall fra Intel sin side skal SSD deirans takle 100gb skriving daglig i 5 år.

 

Ein SSD har lavere strømforbruk enn en vanlig harddisk, og da spesielt 7 200 o/min-harddiskene som er de raskeste hardisken du får med Dell Studio XPS 16. lavere strømforbruk = mindre varme

Skrevet (endret)
Min har pixel feil men er vist ikke noe de vil gjøre med det. Er 4 pixels som er død omtrent midt på skjermen og det irriterer meg noe helt sinnsykt.

 

Pixel garantien til DELL går bare på 6 døde (svarte) pixels eller mer. FORBANNA irriterende og ikke fornøyd i det hele tatt..

 

Valgte den her pga. "superskjermen" og det er jo bare helt fantastisk gøy når det er 4 døde pixels midt på skjerm som ødelegger hele opplevelsen. Må psyke meg opp for å greie å bruke pcen og gjøre alt for å ikke fokusere på området der det er døde pixels. Vondt i hodet etter hver gang jeg bruker den.

 

Føler meg ganske dum nå siden jeg drøya med å ringe kundeservice til etter nyttår pga. orket ikke være uten laptop i hele jula når jeg er hjemme hos familien på bondelandet.

 

Ser ut til at Dell har litt bedre løsninger en andre selskaper jeg har handla med (acer DIE).. for å si det mildt! Ringte support i går og nå sitter det en hyggelig fyr å installerer ny skjerm på stua mi..:D

 

EDIT: Da har han skifta hele topplokket og jeg sitter her med en feilfri skjerm. :grin:

Endret av vegards
Skrevet
Som mrluni sier holder 4gb bra, men sjølvsagt i tunge redigeringsprogram vill du merke minnemangelen men ellers vill du ikkje merke forskjellen.

 

Ja det er eit tema angånde maks antall overskrivinger ein SSD kan tåle, vertfall fra Intel sin side skal SSD deirans takle 100gb skriving daglig i 5 år.

 

Ein SSD har lavere strømforbruk enn en vanlig harddisk, og da spesielt 7 200 o/min-harddiskene som er de raskeste hardisken du får med Dell Studio XPS 16. lavere strømforbruk = mindre varme

 

Takker for svar, både fra deg og mrluni. Vi får se hva jeg går for her. Skulle gjerne hatt større disk enn hva 256 GB SSD gir da, og vi vet jo at sånt kommer med tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...