Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Raskere torrent nedlastning?


Anbefalte innlegg

Hei!

har nettop fått nytt nett, (fiber 30/30) men virker som om utorrent funker mye treigere enn før. Har reinstaller router og satt opp trådløst nettverk på nytt, så lurer på om det er noen spesielle porter jeg må åpne i routeren? Eller er kanskje routeren en flaskehals?

Router: Linksys WRT54GX verson 2

bilde: http://www.xmaestro.com/storage/image_clan...s/wrt54gx_1.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å herregud det er den styggeste routren eg noen gang har sett :p

Men som sakt her prøv å åpne porter og ikkje bruk alt opphastigheten din begrens den til 80%. Og det spørs kor du laster ned fra også, åpne trackers har veldig mange "eg gidder ikkje laste opp, stopper torrent etter å ha lasta ned".

Lenke til kommentar
Du må jo åpne portene utorrent bruker. Og du må ikke sette opplasting til 100%

 

På fiber har dette ingenting å si i grunn, da det er full duplex løsninger de bruker (håper jeg i det minste).

Porter må derimot åpnes...

 

Skal ikke trenge å gå ned på upload på fiber, aldri hørt om fiber som ikke kjører på full duplex, har selv 10/10 Mbit fiber, og har full hastighet ned selv om jeg uploader max.

Lenke til kommentar
Du må jo åpne portene utorrent bruker. Og du må ikke sette opplasting til 100%

 

På fiber har dette ingenting å si i grunn, da det er full duplex løsninger de bruker (håper jeg i det minste).

Porter må derimot åpnes...

 

Skal ikke trenge å gå ned på upload på fiber, aldri hørt om fiber som ikke kjører på full duplex, har selv 10/10 Mbit fiber, og har full hastighet ned selv om jeg uploader max.

 

Var akkurat det jeg sa :) VDSL2 er også full duplex, gleder meg som en unge til jeg får det. 1-2 uker til :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Hei!

har nettop fått nytt nett, (fiber 30/30) men virker som om utorrent funker mye treigere enn før. Har reinstaller router og satt opp trådløst nettverk på nytt, så lurer på om det er noen spesielle porter jeg må åpne i routeren? Eller er kanskje routeren en flaskehals?

Router: Linksys WRT54GX verson 2

bilde: http://www.xmaestro.com/storage/image_clan...s/wrt54gx_1.jpg

Hvilken hastighet får du på torrentene??

Hvor mange connetctions har du per torrent?

Hvilken kryptering har du på det trådløse?

 

Den trådløse med maks kryptering vil du få en hastighet på 15-20 Mb/s halv dupleks...

Lenke til kommentar

På trådløs får du max 6.75mbyte/s hvis du har 54mbit/s nettverkskort. (1byte=8bits)

 

Men dette høres ut som ett typisk portproblem og da må du inn i routeren (gjennom nettleseren som oftest ved å skrive inn IP-adressen din i adresse feltet) og finne innstillingen for å åpne porter. Noe som portforward.com guider deg lett gjennom. At du har UL speed på max eller 70% bør ikke ha så mye å si, hvertfall ikke når du har fiber. Jeg har vanlig coax net med 8mbit/560kbit og kan laste ned/opp samtidig med begge på max.

 

En annen ting er selvfølgelig at torrenten du laster ned har nok seeds du kan connecte med. Men som sagt, prøv å åpne opp porten uTorrent bruker før du gjør noe annet.

Lenke til kommentar

Får ikke åpnet porten, gjør alt som jeg skal men når jeg går på options -> speed guide og trykker på "test is port is forwarded properly" kommer bare en side opp hvor det står at

"Port 55477 does not appear to be open" og at jeg må passe påå gjøre noe med peer guardian.(se spioler) skjønte ikke helt hvordan man gjorde det så åpnet peer guardian og tok disable men det hjalp fortsatt ikke.

Legger ved et bilde fra routeren, har prøvd start og end på 55477 også. Noen tips?

 

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5).

post-93828-1237633713_thumb.png

Endret av MooseOnTheRun
Lenke til kommentar

fulgte ikke den når jeg gjorde det, men gjorde alt likt bortsett fra å sette den opp med static ip adress. Forrig gang jeg skulle det ente det med at det var "ip adress conflict" mellom dataene med noen ukers mellom rom, noe som var veldig irriterende... Men er det veldig viktig å sette den opp til static ip adress?

Lenke til kommentar
fulgte ikke den når jeg gjorde det, men gjorde alt likt bortsett fra å sette den opp med static ip adress. Forrig gang jeg skulle det ente det med at det var "ip adress conflict" mellom dataene med noen ukers mellom rom, noe som var veldig irriterende... Men er det veldig viktig å sette den opp til static ip adress?

 

Siden du ikke får til å åpne porten, så ja du trenger statisk IP. Grunnen til at du får IP-konflikt er jo enkelt å løse ved å kun sette opp en pc med statisk IP, du trenger vel ikke flere pcer med åpen port til uTorrent?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvor har du lagt portregelen inn? I router eller trådløs...

Dobbeltnating kan føre til problemer...

Sett den trådløse i bridged modus og la routeren ta seg av autentiseringen.

Eller sett routeren i bridged modus og la den trådløse ta seg av autentiseringen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...