Gå til innhold

ødelagt kondensator på harddisk, trnger hjelp til å bytte.


Anbefalte innlegg

Denne linken var bra, mange med samme problem som deg, ikke hjelp med hva 79A betyr men KVP delen ser det ut til at andre har på TVS/Tranzorb.

 

link

 

Du trenger egentlig bare å bli sikker på om det er 5V eller 12V (måle helst) og så kjøpe deg

(eksempel:

 

ELFA link stor TVS

hvis det er 5V så tar du 70-409-00,

12V: 70-409-42 evt neste om 12V i din PC ligger litt høyt.

 

Er denne typen for stor fysisk til å passe har elfa også en mindre 600W variant.

 

Er tranzorb det samma som en diode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg driver å kikker litt inne på elfa, men jeg skjønner ikke hvordan man blir kunde der? er det noe måte å registrere seg ?

 

også når jeg prøver å bestille så trenger jeg en ordrereferanse, men jeg aner ikke hva det skal være.

 

pluss at denne beskjeden står under komponentet jeg prøver å kjøpe.

Vil ikke bli rest-bestilt

Vil utgå fra sortimentet

Lenke til kommentar

Det betyr bare at varen går ut av sortimentet, dersom lageret er tomt vil de ikke bestille inn nye.

 

Altså du kan kjøpe denne komponenten så lenge de har mer av dem på lager, men dersom lageret skulle bli tomt innen du har bestilt vil de ikke bestille inn flere.

 

Ordrereferanse kan du skrive inn hva du vil så vidt jeg vet, for eksempel ditt navn eller noe slikt. Dette er vel mer for store kunder slik at man enkelt skal kunne skille forskjellige ordre, som kanskje skal til forskjellige interne avdelinger.

 

Edit: Så vidt jeg vet, ikke så vidt jeg vil :p

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
tusen hjertelig takk :) Det var akkurat dette jeg trengte. Nå skal det loddes å fikses :)

 

Jeg vil tro du tar en større risk ved å lodde, en ved å bruke den normalt slik den er.

 

Evt. kan du montere overspenningsvernet mellom PSU og HD, om det lar seg gjøre. Feks ved å ha en han+hun molex/skjøtestykke som du modder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...