Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk tentamen og forberedelser


Anbefalte innlegg

Tentamen er i morgen!!

 

Eksamensinformasjon - bokmål

NYNORSKEksamen 2008

 

Eksamenstid: 5 klokketimer

 

Hovedtema for eksamen: Time

 

Struktur: Eksamen er delt inn i tre deler: A, B og C.

 

Part A inneholder tre alternativer:

Alternativ 1: Tick tock

Famous clocks and what some of us think about time.

Alternativ 2: Another time another place

Travelling in time: possibilities in fact and fiction.

Alternativ 3: Every second counts

The importance of time in our society.

 

Du velger A1, A2 eller A3 som du skal lese og studere på foreberedelsesdagen.

Du kan arbeide med flere av alternativene hvis du vil.

 

Part B: er en sammenhengende tekst som du skal lese og studere på forberedelsesdagen.

 

Part C: er en sammenhengende tekst som du skal lese og studere på forberedelsesdagen.

 

 

Forberedelsesdel: Forberedelsen har tre deler. Alle delene er obligatoriske, både A, B og C.

I del A, kan du velge mellom tre alternativer. På eksamensdagen vil du få spørsmål om det alternativet du har valgt. Dermed kan du fritt velge mellom A1, A2 og A3.

 

Denne delen av eksamen skal du bruke til å forberede deg. Du må både lese, bearbeide og sortere ukjent stoff. I tillegg må du ta notater som er knyttet til temaet. Du må gjerne samarbeide med medelevene dine, snakke med læreren og bruke lærebøker og andre kilder som du finner nyttige.

 

Å kunne ta gode notater under forberedelsesdelen og benytte dem på en god måte på eksamensdagen, er en viktig forutsetning for et godt svar.

 

Generell vurderingsveiledning PDF (A4 / A3)

 

Dersom du klikker deg inn på kompetansemål, vil du kunne sette deg inn i hvilke kompetansemål som prøves til eksamen i engelsk 2008.

 

 

Kompetansemål: Kompetansemål PDF (A4 / A3)

 

Tillatte hjelpemidler: På forberedelsesdagen er alle hjelpemidler tillatt, inkludert bruk av Internett.

 

Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt.

 

Eksamensdagen: På eksamendagen skal du svare på tre oppgaver, to som krever kortere svar og en langsvaroppgave.

Den første oppgaven tar utgangspunkt i part A, uavhengig av det alternativet du har valgt.

Den andre oppgaven er å beskrive egen læring i engelsk, i forhold til et avgrenset spørsmål.

Den tredje oppgaven er å velge en av seks langsvaroppgaver knyttet til innholdet i part A, B og C.

Du skal svare på engelsk.

 

Bruk av kilder: Alle kilder som blir brukt til eksamen, direkte eller indirekte, skal oppgis på en slik måte at leseren kan finne fram til kilden. Dersom du har med deg utskrifter og sitater fra nettsider, skal adresse og nedlastingsdato oppgis.

 

Tekniske opplysninger på eksamensdagen: Alle skal skrive inn topptekst og bunntekst.

Topptekst: Kandidatnummer og skole

Bunntekst: Sidenummer og antall sider

Skriftstørrelse: 14

Skrifttype: Times New Roman

Linjeavstand: 1,5

 

Du bør lagre ofte

 

 

Det er alt det står mere på denne siden her som det er flere sider på :roll:

https://eksamen.udir.no/v2008/eksamen/eng0012/

 

 

fint hvis noen som er interesert i engelsk eller er flink til å skrive engelsk stiler kunne ha hjulpet meg litt og gi meg noen tips. :new_woot:

Endret av MMDH1602
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dårlig svar det tidligere.. MEN husk å velg EN av de oppgavene.. du må huske å skrive lit feil og god engelsk.. bruk ofte ordbok (gjerne på nettet) og les over flere ganger at du har skrevet rett. du får også noen spørsmål om hvordan du har forbredt deg (om jeg husker rett).. jeg løy så det syntes lang veg:D:D det viktigste er at du bare skriver engelsk (og at det er rett da). jeg husker at jeg skrev om Alex Rider og sånn... jeg tror jeg skrev om klokkene.

 

Men igjen, det viktigste er at du skriver mye engelsk og at det er rett:D

 

dårlig svar det tidligere.. MEN husk å velg EN av de oppgavene.. du må huske å skrive lit feil og god engelsk.. bruk ofte ordbok (gjerne på nettet) og les over flere ganger at du har skrevet rett. du får også noen spørsmål om hvordan du har forbredt deg (om jeg husker rett).. jeg løy så det syntes lang veg:D:D det viktigste er at du bare skriver engelsk (og at det er rett da). jeg husker at jeg skrev om Alex Rider og sånn... jeg tror jeg skrev om klokkene.

 

Men igjen, det viktigste er at du skriver mye engelsk og at det er rett:D

 

LITE FEIL OG GOD ENGELSK::D

beklager alle feila

Lenke til kommentar

Husk, internett er ikke lov! Ser de at du bruker tritrans (eller spille spill for den saks skyld) under prøve, får du karakter 1 og blir bortvist fra prøven. Samme som på eksamen.

 

Prøven trenger ikke være lett. Suger du i å skrive langsvartekst på engelsk, ja, da sliter du big time.

Lenke til kommentar
Husk, internett er ikke lov! Ser de at du bruker tritrans (eller spille spill for den saks skyld) under prøve, får du karakter 1 og blir bortvist fra prøven. Samme som på eksamen.

 

Prøven trenger ikke være lett. Suger du i å skrive langsvartekst på engelsk, ja, da sliter du big time.

 

Og nedsatt orden, ikke minst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...