Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde for telefonterror?


Tomprofil

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en som har blitt oppringt 15-16 ganger i løpet av skoledagen i dag, men det er ingen som sier noe. H*n får også meldinger som "I want u", "you want me?", "vil du ha bolle" osv, og på toppen av det hele, så fikk mennesket mms med to bilder av seg selv, som h*n ikke visste var tatt engang.

 

Vi søkte opp nr, og fikk opp et navn og en adresse, som ingen av oss kjenner til.

 

Om dette fortsetter, kan h*n da anmelde personen for telefonterror?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne personen som ringer, sender meldinger oppfører seg truende ovenfor deg.

Med å sende ukjente bilder av deg selv, gjør deg selv til et "mål" for denne personen.

og så mye jeg vet, blir slike "mål" som regel beskyttet av politiet og det blir en mindre jakt på personen som skaper uro. Du har godt grunnlag for anmeldelse av denne personen.

 

Men om du ønsker å gi denne personen en siste sjanse, send personen en melding om at han har brutt regler fra lovværket og dermed risikerer å få en straff om han/hun ikke gir deg en identitet og grunn for disse truende meldingene/samtalene. Om han/hun ikke gir deg, så gå til politiet.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en som har blitt oppringt 15-16 ganger i løpet av skoledagen i dag, men det er ingen som sier noe. H*n får også meldinger som "I want u", "you want me?", "vil du ha bolle"

Noen er forelsket, men sjenert og klønete i sjekkeforsøket? Kanskje man skal prøve å bli kjent i stedet for å snakke om telefonterror og anmeldelse?

Lenke til kommentar

H*n fikk ordnet opp i det. Det var visst ei "venninne" av noe slag, som hadde fått nr og bilder av ei venninne igjen. Jeg personlig ville anmeldt mennesket, for jeg så hvor redd h*n ble, men saken er visst lagt død.

 

Det ble sendt sms tilbake, men ikke noe svar, før det ble tatt opp på skolen og personen fortalte det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...