Gå til innhold

BIOS har gått til fa*ns?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk opp en feilmelding når jeg bootet maskinen som sier: Primari IDE channels no 80 conductor cable installed

 

Jeg kommer heller ikke inn i boisen, det kommer bare en blå strek når jeg jeg trykkel DEL får å komme til bios. Så jeg må trykke F1 for å fortsette med booten.

 

Jeg har forsøkt med å restarte bios, men det hjelper ikke.

 

Hva kan ha fororsaket dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjalp ikke! har flashet bios 2 ganger og akkurat det samme skjer.. Hva kan jeg gjøre? Er det intet håp? håper en av moderatorne kunne hjulpet meg nå. Hvis det biosen rett å slett ikke virker må jeg kjøpe nytt hovedkort og da et meget bra et, for jeg skal klokke. Har jo akkurat fått meg vannkjøling og kan ikke klokke. CPU går jo bare på 1250 å ikke 1660 som er normalt.

 

Nå begynner jeg virkelig å bli desperat! :roll:

Lenke til kommentar

Cpu has changed or is unworkeable betyr bare at de har clearet cmos`en

N0 conducktor cable is inntsalled betyr bare at det er noen feil med kabelen din eller at du evt bruker en kabel som ikke er ata 100/133

 

den blå streken? du har abit ikke sant? du har enemax vifte på hovedkortet ikke sant?

 

i såfall prøv å kobl fra alle viftene som er på hk`et og prøv da :yes:

Lenke til kommentar

Der var noe som virket.. Har 3 enermax vifter 2 120mm på hver sin side av raddis og en i top. den i top var koblet der cpu viften brukte å væer koblet til.. det var den som skapte problemene å ikke de andre 2.

 

Tusen takk skal du har drbass

 

Men hvorfor funker ikke biosen med enermax vifter tilkoblet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...