Archeron Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Etter noen års opphold begynner det igjen å klø i gasshåndleddet nå når sola titter frem ig våren nærmer seg. Jeg lurer på å kjøpe meg MC, og da blir det en brukt sykkel, tung. Jeg bor i Oslo og alle i min familie med motor-kunnskaper bor hjemme i Bodø, derfor er jeg jo litt usikker på hva jeg må sjekke for å være sikker på å ikke kjøpe katta i sekken og kjøpe sykkel som det er noe feil på. Hva er viktig å sjekke? Hvordan ser dere ann om sykkelen er i god stand? Hvordan er rettighetene dine, "garantien"/"reklamasjonsretten", når du kjøper brukt MC? Lurer på å kjøpe en Suzuki SV650, om det har noen betydning
Opelduude Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 (endret) Rust Slitasje Dekk Antall km Tatt godt vare på mtp servicer. Skriv for guds skyld kontrakt. Da har du rett på å få hevet kjøpet om selger ikke forteller om feil du oppdager i etterkant. Endret 15. mars 2009 av Gryterett
siggii Skrevet 15. mars 2009 Skrevet 15. mars 2009 Når begynner en gjennomsnittlig sporssykkel å ha gått langt? er 100 000 mye?
Sondring Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Kommer veldig an på hvor og når sykkelen er kjørt. Nå har jeg ikke akkurat en sportsmodell da - men min 650GS kommer til å runde 80k km denne sommeren, men i og med at det er elektronikken som har gitt meg mest pes - så er det kjøring i saltlake høst/vinter som gir den største tæringa for min del; ikke langturene om sommeren Personlig har jeg lovt megselv at jeg ikke til å kjøre sykkelen min forbi 100k - på grunn av sikkerhet mer enn noe annet. Sjekker du finn.no - så ser du også at sykler over 100k er sjeldne, 38 sykler av totalt ~3000 til salgs.
CastorFiber Skrevet 16. mars 2009 Skrevet 16. mars 2009 Sjekk lager, både hjul, styre og baksving. Avhenger jo litt av hvor mye den har gått, men er alle dårlige, kan det bli en stygg ekstraregning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå