Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøpe brukt tung-mc, hva er viktig å sjekke på forhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen års opphold begynner det igjen å klø i gasshåndleddet nå når sola titter frem ig våren nærmer seg. Jeg lurer på å kjøpe meg MC, og da blir det en brukt sykkel, tung.

Jeg bor i Oslo og alle i min familie med motor-kunnskaper bor hjemme i Bodø, derfor er jeg jo litt usikker på hva jeg må sjekke for å være sikker på å ikke kjøpe katta i sekken og kjøpe sykkel som det er noe feil på.

Hva er viktig å sjekke? Hvordan ser dere ann om sykkelen er i god stand? Hvordan er rettighetene dine, "garantien"/"reklamasjonsretten", når du kjøper brukt MC?

Lurer på å kjøpe en Suzuki SV650, om det har noen betydning :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Rust

Slitasje

Dekk

Antall km

Tatt godt vare på mtp servicer.

Skriv for guds skyld kontrakt. Da har du rett på å få hevet kjøpet om selger ikke forteller om feil du oppdager i etterkant.

Endret av Gryterett
Skrevet

Kommer veldig an på hvor og når sykkelen er kjørt.

Nå har jeg ikke akkurat en sportsmodell da - men min 650GS kommer til å runde 80k km denne sommeren, men i og med at det er elektronikken som har gitt meg mest pes - så er det kjøring i saltlake høst/vinter som gir den største tæringa for min del; ikke langturene om sommeren :)

Personlig har jeg lovt megselv at jeg ikke til å kjøre sykkelen min forbi 100k - på grunn av sikkerhet mer enn noe annet. Sjekker du finn.no - så ser du også at sykler over 100k er sjeldne, 38 sykler av totalt ~3000 til salgs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...