Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

''A disk error occured''!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg skal slå på PC'en, etter logoen til produsenten av hovedkortet kommer fram, kommer bare;

''A disk error occured.

Press Ctrl+Alt+Del to restart.''

 

Hva skal jeg gjøre for å fikse dette?

Kan nevne at det er en Dell, kommer mer snart.

Btw, jeg skriver dette for broren min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønte bare av tittelen at dette var en Dell PC :D

 

De gangene jeg har vært borti det skyldes det at harddisken døde.. Beste er å kjøre Dell sin diagnose CD først, for så å ringe dem og si at du trenger ny harddisk og at du HAR kjørt diagnose. Ettersom de som regel liker at du har kjørt den først. De fikser fort harddisken på garantien etterpå :)

Lenke til kommentar
Kan nevne at det er en Dell, kommer mer snart.

Btw, jeg skriver dette for broren min.

Ingenting her sier at det er snakk om en bærbar. Riktig informasjon er viktig for å få riktigst mulige svar.

 

Jada, nå har PC'en min to operativsystem!

Hvis jeg leverer den inn til en ekspert, kan han fikse den?

Nå snakker jeg om min PC :D

Da har du ikke installert operativsystemet riktig. Forsøk på nytt. Enten som repair eller nyinstallasjon hvor haddisken tømmes (formatteres) først.

 

Og nå er jeg i tvil om det fortsatt er snakk om samme maskin. Først var det snakk om din brors Dell, nå om din PC (ikke navngitt).

 

PC'en er ganske ny og den er bærbar.

Fortsatt ikke til hinder for at en harddisk blir ødelagt, f.eks via røff håndtering av den bærbare maskinen, evt som følge av at strøm kobles fra mens det skrives til harddisken, eller at harddisken har en fysisk skade. Harddisker i bærbare lever et farlig liv.

 

 

Forutsatt at det er en reklamsjonssak bør du ta kontakt med Dell for å få ny harddisk.

Lenke til kommentar

Det pleier å følge med en diagnose CD til alle Dell PC'er, uansett bærbar eller stasjonær, men lurer på om de kanskje har droppet CD'en og heller henviser til nedlastning på hjemmesidene sine på de senere modellene.

 

Uansett er jeg sikker på at det er en harddiskkræsj. For sånn du beskriver det så kommer den ikke lenger etter at den har lastet inn bios'en. Du kan se hva som skjer dersom du prøver å kjøre Windows-installasjons CD'en som følger med.

 

Om harddisken virkelig er død, så skal ikke installasjonsprogrammet klare å finne den heller. Tror muligens ikke installasjonsprogrammet heller vil virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...