Gå til innhold

[Leve av WoW]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette er noe mer enn bare et tankeeksperiment, bør du seriøst revurdere hvor viktig wow er for deg kontra andre ting i livet. Hvis det å livnære seg av wow er mer nærliggende for deg enn å skaffe en "vanlig" jobb så er det kanskje litt skremmende.

 

Bare min mening såklart.

Lenke til kommentar

Jeg vil kanskje brukt mer tid på å sette meg inn i norske lover, de har ikke lov å si deg opp grunnet lang tids sykefravær grunnet værn mot usakelig oppsigelse j.f arbeidsmiljøloven.

 

Når det gjelder gold trading, i dag er gull i WoW veldig lett tilgjengelig både gjennom dailies og farming. Derfor har mye av forespørselen for gull gått kraftig ned. Det er og et veldig kraftig sterkt marked for gullkjøp og mange aktører som forsøker å selge. Derfor tror jeg ikke du har en nubbsjangse å tjene til livets opphold gjennom dette, de kinesiske smådottene har bukta begge ender.

Lenke til kommentar

Samt at Blizzard visstnok slår hardt ned på og banner farmere for tiden, men det gjør jo bare at prisene går opp igjen ...

 

For å ta et utdrag fra en mail jeg fikk (ja, jeg kjøper gull og har null problemer med å kjøpe 200g for 35 kr til en lvl 11 på en ny server for å skaffe mats til ting jeg er for lav level til å mine :p)

 

Since Blizzard's recent farming account banning effort unavoidably causes price hike. You placed the order at an opportune time since the price is expected to rise. It is not unwise to stay and wait.
Lenke til kommentar

Det du kan gjøre om du har planer om å bruke så mye tid på WoW er å prøve å bli så god i arena at du kan bli sponsa. Dette gjelder da at du har jævlig god innsikt på alle classes, har en interesse for å lese opp og ned på counter og offensive gaming og evt ha en fotm class eller noe sånt. Du kan sikkert ikke leve på det , men om du virkelig går inn for det så er det stor sjanse på at du blir tatt opp av noe sponsor lag, ettersom cyclone BG'en og tournaments enda er populært.

Men seff dette går jo alt på hvor god du er og om du spiller med noen som virkelig vil dette også.

Lenke til kommentar

Å leve av gold farming tror jeg ikke kommer til å gå, men å leve av andre diverse måter i wow feks powerleveling er ikke umulig =) Har selv en side som selger slikt, og tjener en del ;) Jobber ikke selv, bare tar imot penger og sender til et firma jeg har gjort en avtale med, tjener rundt 50 dollar per jobb, så om du klarer mange 1-80 jobber og mindre jobber i mnden skulle du også kunne klart å level av wow (lever ikke av wow, men tjener som sagt en del)

 

Skal ikke nevne side eller priser her siden det er ulovelig, men du bør nøye deg med rundt 180 usd per jobb dersom du jobber for deg selv

Lenke til kommentar

Jeg la merke til at du i regnestykked ditt i første post skrev opp et eksempel på hva du kunne tjene + NAV penger.

 

Vær oppmerksom på at hvis du har en inntekt så har du ikke krav på noe i fra NAV, og hvis de finner ut at du har tjent penger mens du har fått fra NAV også så har du faktisk gjort noe ulovlig.

 

Blir dette oppdaget så må du betale tilbake allt du har fått fra NAV i den perioden du fikk inntekt fra Gold selling. I tillegg blir du anmeldt av NAV og da blir det dom + bot.

 

Var nettopp en artikkel i lokalavisa her jeg bor om en mann som hadde fått penger fra NAV og hadde jobbet på si uten å oppgi dette. Han måtte ut med allt han hadde fått fra NAV i perioden(rundt 150 000,-). Og han fikk fengsel og bot også.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Jeg ville ikke gjort det, om NAV finner ut at du har en inntekt ved siden av er alt helvette løs. Selv har jeg sittet med tanen på å sy klær og selge ved siden av, men da må timer føres opp + hva jeg tjener o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...